Avatar billede jonas82 Nybegynder
05. januar 2010 - 11:22 Der er 1 kommentar og
1 løsning

WCF virker kun på localhost

Jeg har en wcf duplex service, som jeg pt har brugt på localhost. Når jeg forsøger at bruge servicen over netværket får jeg en fejl.
Jeg har testet at der er hul igennem på porten.

Nogen bud?

FEJL:
The requested upgrade is not supported by 'net.tcp://1.2.3.4:8080/SortingJobService'. This could be due to mismatched bindings (for example security enabled on the client and not on the server).

KLIENTEN:
var netTcpBinding = new NetTcpBinding();
            //netTcpBinding.Security.Mode = SecurityMode.None;
            var duplexChannelFactory =
        new DuplexChannelFactory<ISortingJobService>(
            sortingJobEventCallback,
            netTcpBinding,
            new EndpointAddress("net.tcp://1.2.3.4:8080/SortingJobService"));
            SortingJobService = duplexChannelFactory.CreateChannel();

SERVICEN:
var netTcpBinding = new NetTcpBinding();
            //netTcpBinding.Security.Mode = SecurityMode.None;
            _duplex = new ServiceHost(typeof(SortingJobService));
            _duplex.AddServiceEndpoint(typeof(ISortingJobService),
                netTcpBinding,
                "net.tcp://1.2.3.4:8080/SortingJobService");
            _duplex.Open();
Avatar billede jonas82 Nybegynder
05. januar 2010 - 11:31 #1
Hvis jeg sætter SecurityMode.None på både server og klient, så får jeg følgende fejl istedet:

The communication object, System.ServiceModel.Channels.ServiceChannel, cannot be used for communication because it is in the Faulted state
Avatar billede jonas82 Nybegynder
05. januar 2010 - 13:58 #2
Ovenstående var korrekt. Det var en firewall, som tilsyneladende blokerede den ene vej.