Avatar billede u-god Nybegynder
06. januar 2010 - 23:01 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Trådløs router + pc uden trådløst netværk

Hej jeg har lige et lille spørgsmål. jeg har en computer uden et trådløst netværkskort lige pt. Den er på internettet over en switch. Men da jeg har fået mig en ps3, og gerne vil på nettet med den vil jeg høre om, det er muligt at sætte en trådløs router op. hvor min pc kan være på med et netværkskabel mens min ps3 og kærestens bærebare er på trådløst... Jeg har fundet ud af at jeg kun kan være på med en af dem af gangen lige pt fordi jeg kun har en ip adresse. men det skulle en router lave om på. Derfor vil jeg gerne have et trådløst netværk, men det er der ikke meget sjov ved hvis min pc så ikke kan komme på fordi jeg ikke orker at sætte et trådløst netværkskort i :P
Avatar billede woel Nybegynder
06. januar 2010 - 23:28 #1
Langt de fleste trådløse routere idag har også til netværkskabel, så det kan du sagtens.
Avatar billede u-god Nybegynder
07. januar 2010 - 09:12 #2
det er jo dejligt :) Du har tilfældigvis ikke også lige et godt forslag til hvilken router jeg skal købe, eller hvor jeg kan bestille en over nettet? Og smid lige et svar så du kan få dine points :) mange tak for hjælpen
Avatar billede woel Nybegynder
07. januar 2010 - 10:25 #3
Jeg har ikke super meget forstand på hvad du skal vælge i forhold til noget andet. Men jeg har selv den her http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=315923 og den virker perfekt for mig. men hvis du kun skal kunne gå på nettet kan det godt være det er lidt overkill, så kan du sagtens bruge noget billigere.
Avatar billede drenriza Nybegynder
07. januar 2010 - 11:15 #4
Hvor meget ville du give for en router?

og skal din pc også kunne tilgå det trådløse net?

så kan jeg godt hjælpe dig med at finde en
Avatar billede rexa Nybegynder
07. januar 2010 - 12:05 #5
du skal også sørge for det understøtter både det netværk det køre på. og i nogle tilfælde at chippene understøtter hinanden ... min personlige erfaring er ikke godt med Netgear og Broadcom kort.. men ellers fungere de to fint uden hinanden..
Avatar billede drenriza Nybegynder
07. januar 2010 - 12:54 #6
Hvad mener du med chippene rexa?
Avatar billede rexa Nybegynder
07. januar 2010 - 16:15 #7
det jeg mener er at nogle gange har Netgear problemer med at "snakke samme sprog" som Broadcom kort.. selv om begge dele virker fint uafhængeligt
Avatar billede u-god Nybegynder
07. januar 2010 - 16:21 #8
okay jeg forstår ikke så meget nu :P altså mit bundkort har et netværks adgang hvor jeg har smidt et netkabel i. den går op til en switch.. meningen er så at jeg vil bytte min switch ud med en trådløs router så min ps3 og kærestens computer kan gå på trådløst. min pc har ikke trådløst netværks kort så den skal kunne gå på internettet med et netkabel. skal lige sige at jeg ikke ved hvad en router koster men jeg vil give mellem 500 og 1000kr for den. så håber jeg bare det er nok.
Avatar billede drenriza Nybegynder
08. januar 2010 - 09:20 #9
Linksys WRT320N N-STD Router
600kr
http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?varenr=63396&menu=pc&partner=8
router/accespoint/switch (denne router er også en switch, så du behøver ikke den du har i forvejen)

NETGEAR RangeMax Next Wireless PCI Adapter WN311B
Bedste pris: 416,00 DKK
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=637847

Dette ville kunne klare dit netværk, og med wireless pci adapter kan din stationær også lege med trådløst.
Avatar billede u-god Nybegynder
08. januar 2010 - 13:48 #10
Tusind tak for hjælpen :) jeg har bestilt routeren nu. smid lige et eller andet som et svar så du kan få dine velfortjente points :) så må vi se om jeg skriver igen når jeg skal sætte skidtet op :P
Avatar billede u-god Nybegynder
11. januar 2010 - 21:38 #11
Meistro er du her? vil gerne lukke den her :P
Avatar billede drenriza Nybegynder
12. januar 2010 - 10:30 #12
:)