Avatar billede osborne Nybegynder
07. januar 2010 - 00:59 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Utility til pernanent

Jeg leder efter en applikation / utility med den "simple" funktion at den skal vise en lille tekst f.eks. i hjørnet af min computer (uanset hvad der ellers kører på skærmen), og uanset at det program jeg kører måske fylder hele skærmen. Det/de programmer som ellers kører på skærmen skal stadig kunne modtage input som normalt. Lidt ligesom den tekst som kommer frem på nogle skærme når man indstiller dem.

Med andre ord et lille vindue vist på skærmen hele tiden, ikke på baggrunden, men altid i forgrunden, og som ikke påvirker noget ellers.

Er der nogen der kan hjælpe mig med det?
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2010 - 01:59 #1
Hvis ellers vi snakker Windows.. Så ja, det kan man godt.
Mange media-playere har den mulighed - ligesom "running-tasks-vinduet"
Hedder noget med "always on top", jeg tror det er en property alle vinduer kan tildeles
- bare du ikke beder mig forklare HVORDAN man laver sådan ét : )

Prøv at google: shareware stickers "always on top"
Avatar billede osborne Nybegynder
07. januar 2010 - 09:01 #2
Tak for dit svar, det var lige den søgestreng jeg manglede til min Google search :-)

Der findes en række små utilities til det åbenbart:
- Always on top maker
- Pushpin
- osv.