Avatar billede Essendrup Nybegynder
09. januar 2010 - 17:00 Der er 15 kommentarer

Mangler hjælp til at flytte min mails fra Outlook til nyere Outlook...

Nogen der kan hjælpe mig med en metode til at flytte mine mails fra mit gamle outlook over i en anden computer med et nyere oulook - Jeg syntes jeg har prøvet det jeg kan læse mig frem til - Der er ingen fane i det gamle outlook med veligeholdelse - Jeg har prøvet at impotere og ekspoter - Men det kan det nye ikke outlook ikke læse..?!
Avatar billede b-and Novice
09. januar 2010 - 17:17 #1
Det er ret hensigtsmæssigt altid og have en backup af din mailkonto, den vil kunne komme til ære og værdighed ved et pludseligt behov for en formatering/recovery af isenkrammet.

Det gøres på følgende måde:

I Outlook Express:
Gå i > Funktioner > Konti > Post.
Markér > konti og klik derefter på > Eksporter

Så peger du på det sted du ønsker at gemme dine informationer.  Det kan være på en DVD/CD, USB-nøgle, X-tern harddisk e.l.

Har du flere konti, benytter du ovenstående fremgangsmåde på hver enkelt af dem.

Når du så skal have dine konti på plads igen, så går du til din
Outlook Express > Funktioner > Konti > Post.
Klik på > Importer, og find det medie du gemte dine informationer på.
Dobbeltklik på filen, og straks er alle oplysninger sat ind, og du kan atter begynde at sende og modtage post.

Adressekartoteket kan gemmes på samme måde.

Åbne adressekartoteket i menulinjen.
Gå derefter i > Filer > Eksporter > Adresser. Udpeg også her hvor du ønsker at gemme dit kartotek, og navngiv det (et godt valg er adressekartotek). Alle informationer som ligger i kartoteket er nu gemt i denne fil.

Installer igen på følgende måde:
Går i > Filer > Importer > Adresser, find det medie du gemte filen på.
Dobbeltklik på filen, og dit adresse kartotek er atter intakt…

- ooOoo -

Du kan foretage det sammen i Office Outlook - men her er det lidt mere omstændigt.

Her skal du nemlig kunne se filerne i Lokale indstillinger - så vi skal ha' adgang til dem.

Vis skjulte filer og mapper i XP:
Højreklik på > Denne Computer > Stifinder > Funktioner> Mappeindstillinger> Vis
Fjern fluebenet i > Skjul beskyttede operativsystemfiler
Fjern fluebenet i > Skjul filtypenavnet for kendte filtyper
Under > Skjulte filer og mapper > klikkes i > Vis skjulte filer og mapper
Sæt flueben i > Vis den fuldstændige sti på adresselinien
Sæt flueben i > Vis den fuldstændige sti på titellinien - det gør det lidt nemmere og finde rundt i hierarkiet
Tryk > Anvend og > OK

I Vista
Start > klik på > Alle programmer > Tilbehør > Kommandoprompt > Vis.
Klik på Vis skjulte filer og mapper under Avancerede indstillinger, og klik derefter på OK.

Nu skal du huske at alle filer, der vises nedtonet i højre rude i Stifinder, er systemfiler og disse skal omgås med stor varsomhed…

Du kan nu tage en backup af alle dine indstillinger i Outlook. Du får alle dine konti med dig, samt alle dine mapper og kontaktpersoner.

Gå på denne sti:
C:\Document and Settings\(dit brugernavn)\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook

Find nu den fil der hedder: Outlook.pst

Kopier filen, og gem den på andet medie (en DVD/CD, USB-nøgle, X-tern harddisk e.l.) som backup.

Når du nu skal ha' dem ind igen - gøres det på følgende måde:
Åbn Outlook og luk programmet igen.
På samme måde som tidligere > C:\Document and Settings\(dit brugernavn)\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook < finder du den Outlook pst. Fil som ligger der > sletter den.
Find din backup, og kopier nu din Outlook.pst ind i stedet for den som du nu har slettet - og du er kørende igen.
Avatar billede Essendrup Nybegynder
09. januar 2010 - 17:50 #2
Tak for det hurtige svar - Jeg har desværre prøvet de ting du beskriver - Uden held..! Min konto har jeg fået flyttet over. Men meddelelserne kan jeg ikke få med over - Den skriver meddelelser fra MAPI klient kan ikke impoteres..
Det er ikke muligt at ekspotere adressekartoteket i det gamle outlook - Den vises godt nok ekspoter når man trykker på filer - Men kan ikke vælges..!
Avatar billede niller10 Nybegynder
09. januar 2010 - 23:50 #3
Hej,

fikk du løst dette problem ?
Hvis det er fra outlook til outlook er dte relativt nemt at gøre.
du trenger ikke en masser fiks og faks for at flytte dine kontakter, e-mails, opgaver, noter osv.

kig ind på www.mxhotel.no
Avatar billede b-and Novice
10. januar 2010 - 09:41 #4
Og du er sikker på at det er Outlook og ikke Outlook Express??
Avatar billede niller10 Nybegynder
10. januar 2010 - 12:43 #5
Hej b-and

Var spørgsmålet til mig ?

Det virker kun under office outlook 2000 - 2007 Er iøvrigt også kun det eneste riktige mail program at bruge efter min mening.

Vh.

Niller
Avatar billede b-and Novice
10. januar 2010 - 13:05 #6
Nej det var det ikke.

Du svare ikke på spørgsmål, du forsøger at sælge et program - så kan man debattere hvor sympatisk det er…

Men ikke noget jeg gider bruge tid på…
Avatar billede niller10 Nybegynder
10. januar 2010 - 13:19 #7
Hej B-and,

Men din løsning virkede jo ikke og så kom jeg med en anden løsning. Iøvrigt er brugen gratis så det er ikke et salg men en anbefaling til at få løst problemet uden en masse tastetryk og forvirrende instrukser.
Avatar billede Essendrup Nybegynder
11. januar 2010 - 08:09 #8
Hej B-and - Det er fra Outlook 2000 til Outlook express 6 - Så måske det er derfor at det ikke sådan er lige til..
Avatar billede Essendrup Nybegynder
11. januar 2010 - 08:12 #9
Hej niller10 - Jeg kan ikke helt finde de faks på den hjemmeside du linker til..
Avatar billede claes57 Ekspert
16. januar 2010 - 17:14 #10
outlook express udgår med win-xp - så det er en dødsejler at starte på nu.
Hent i stedet thunderbird, som også kører på vista/win7, og har mulighed for kalender mv, som du kender det fra outlook 2000.
Thunderbird skal indlæses på maskinen med outlook 2000 - derefter backup af thunderbird-data, og indlæs thunderbird på den nye maskine og derefter indlæs backup.
du skal bruge MozBackup for at tage backup af thunderbird.
www.mozillamessaging.com/da/" target="_blank">http://da.www.mozillamessaging.com/da/
http://mozbackup.jasnapaka.com/
Avatar billede claes57 Ekspert
16. januar 2010 - 17:16 #11
første link gik galt:
www.mozillamessaging.com/da/" target="_blank">http://da.www.mozillamessaging.com/da/
Avatar billede claes57 Ekspert
16. januar 2010 - 17:18 #12
shit - der kører noget link-gums, som fucker mit link.
http://download.mozilla.org/?product=thunderbird-2.0.0.23&os=win&lang=da
Avatar billede niller10 Nybegynder
01. september 2010 - 21:15 #13
Hej B-and,

Citere min netside..

Skal din computer på sjappa og fikses for virus... Så er der 99% sikkerhed for at alle dine data i Outlook er slettet når du får din computer hjem igen.. Få en midlertidig backup løsning på 30 dager helt gratis..

Niller01
Avatar billede niller10 Nybegynder
01. september 2010 - 21:18 #14
Essendrup,

Hm.. okay.. med et lille add-on i outlook ( tager 2 min. at installere ) hentes alle dine data fra outlook og ligger op på en personlig webmail.

Når du evt. får din computer op og køre igen eller installere add-on´et på en anden computer hentes alle dine data tilbage til din outlook.

Niller
Avatar billede niller10 Nybegynder
01. september 2010 - 21:21 #15
skriv en mail til mig så kan jeg hjelpe dig videre med det...
Beklager rodet på min netside men er ikke verdensmester i design osv..

Niller