Avatar billede plazm Nybegynder
11. januar 2010 - 13:34 Der er 1 løsning

OnTheFly validering af datagrid edit

Hey,

Jeg sidder og vil lave et skema til hurtig indtastning af nogle formulardata, problemet er at disse data skal valideres løbende, f.eks. er der en dato og et tal der skal være imellem 10 og 50 og det prøvede jeg at lave i et datagrid, men jeg kan ikke rigtigt overskue hvordan man får lavet en onkeydown på et af de edit tekstfelter som kommer når man er i edit mode...

Kan det lade sig at gøre, eller er der en måde at arbejde sig udenom det?
Avatar billede plazm Nybegynder
26. april 2010 - 14:38 #1
Jeg fandt ud af at man kan tilføje en onkeydown event under editingcontrolshowing, desuden kan man lave custom columns hvor man kan sætte f.eks. et masked textbox ind i stedet.