Avatar billede freekyzone Nybegynder
11. januar 2010 - 20:01 Der er 3 kommentarer

Forbindelse mellem LAN og WLAN på ZyXEL ZyWall 5

Hej,

Jeg har fundet noget som ligner mig problem og en løsning:
http://www.dslreports.com/forum/r21753745-Zyxel-P2602hwd1a-No-connection-between-WLAN-and-LAN

Men min er en ZyXEL ZyWALL 5, hvor jeg ikke kan få forbindelse mellem en computer på WLAN (10.0.2.x) og en computer på mit LAN (10.0.1.x).
Jeg har forsøgt lidt med noget static route, men jeg har ikke forbindelse i mellem dem.

Håber nogen kan hjælpe.
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2010 - 09:59 #1
Og du har sørget for at der er en regel i den indbyggede firewall (hvis der en sådan), der tillader trafik mellem de to LANs?
Avatar billede freekyzone Nybegynder
13. januar 2010 - 13:28 #2
Hej,

Ja det er en firewall-matrix som tillader overordnet alt trafik mellem LAN og WLAN samt WLAN og LAN ...
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2010 - 13:40 #3
Nu har jeg ikke den fjerneste forstand på produktet, men jeg faldt over dette indlæg http://www.dslreports.com/forum/r21953384-ZyWALL-5-and-public-IP-DMZ-setup

Der er screen dumps af opsætningen, som i følge personen ikke vil virke, men det viser sig så at det virker alligevel og at det er en fejl hos hans ISP, der har skabt problemet.
Måske kan du bruge noget fra hans setup?!