Avatar billede phld Nybegynder
12. januar 2010 - 19:06 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Bærbar går ud

Min datters bærbar com er begyndt at blive meget varm og nogle gange går den simpelthen ud, hvad kan jeg gøre ved det?
Min egen stationær com åbner jeg nogle gange for og gør den rent, støvsuger og spritter blæseren af, skal man også gøre det ved hendes bærbar?
Eller andre muligheder?
V.H. Linda
Avatar billede haverslev Novice
12. januar 2010 - 19:15 #1
Du kan som minimum bruge nogle vatpinde og rense ind i div. ribber og derefter bruge en støvsuger.

Men det bedste resultat opnåes selvfølgelig ved at skille dyret ad og rengøre det på de vigtige steder.
Her kan du med fordel bruge komprimeret luft på spraydåse osv. - se f.eks her:
http://www.youtube.com/watch?v=EWwejCKVGOY
Avatar billede mrtn Nybegynder
12. januar 2010 - 19:15 #2
Jeg tror du har ret, med at det er varmen der gør det. Jeg plejer at blæse ventilationen ren. Det fjerne en del støv, der gør at CPU'en ikke bliver afkølet. Og hvis den bliver for varm, lukker den det hele ned.
Avatar billede phld Nybegynder
12. januar 2010 - 19:31 #4
Takkker for svarene, tror det er Haverslev der får mine point ;-)
Avatar billede haverslev Novice
12. januar 2010 - 19:38 #5
Håber du får et godt resultat ud af det :-)
Avatar billede emptry Nybegynder
12. januar 2010 - 19:40 #6
Hey,

Nu ved jeg ikke hvilken laptop din datter har, men Acer's nye travlmate og extensa eller hvad det nu er de hedder, har kæmpe problemer med varmen fordi udluftningen sidder under bunden, og man stiller jo altid sin bærbare på et bord (Flot acer :S) men stik et dvd cover ind bagfra sådan den lige er løftet 1-2 cm fra bord pladen, så den kan få noget luft.

Du må ikke selv skille en laptop af, så ryger garantien ellers en støv suger på alle huller og riller så den kan tage for så meget som muligt..

Den eneste grund til den lukker er fordi BIOS´en er programmeret til det når den bliver for varm - i nogen laptops kan du indstille den til at slukke ved højere temperaturer (Dette anbefaldes ikke)
Avatar billede haverslev Novice
12. januar 2010 - 19:55 #7
"Du må ikke selv skille en laptop af, så ryger garantien "
Det kommer jo helt an på hvor gammel den er og om der er lavet udvidet forsikring, der dækker udover det første år :-)
Avatar billede emptry Nybegynder
12. januar 2010 - 20:08 #8
Det har du ret i ;) ..
Avatar billede phld Nybegynder
12. januar 2010 - 20:14 #9
Har lige prøvet at skille det af som jeg kunne, men det har ikke hjulpet, den gik ud lige så hurtig igen. Men du får nu pointene alligevel Haverslev  ;-)
Avatar billede haverslev Novice
12. januar 2010 - 20:22 #10
Du skal ind og have fat i selve blæseren og de køleribber der er der.
Nogle bærebare skal have tastaturet af for at komme til blæseren andre kan der blot tage en plade af i bunden og der kan tillige være ram eller trådløs netkort unde samme lem.
12. januar 2010 - 20:35 #11
Avatar billede phld Nybegynder
12. januar 2010 - 20:53 #12
Ja sikken noget støv der er. Ved ikke hvordan jeg får tastaturet af?
Avatar billede haverslev Novice
12. januar 2010 - 21:00 #13
Det er lidt forskelligt - nogle har nogle skruer i bunden, der er mærket med tastatur.
Andre har nogle små plastik tapper i "toppen" af tastaturet der skal skubbes tilbage og tastaturet kan så vippes bagud og op.
(OBS: pas på det tynde fladkabel/stik der er på tastatur)