Avatar billede valleystone Nybegynder
15. januar 2010 - 14:49 Der er 6 kommentarer

Ekstern harddisk tabt

Tabte min eksterne harddisk på gulvet. Ingen kontakt. 10 års digitale fotos pist væk!
,  Så meget for back-up! Har undersøgt markedet, det virker ret kostbart.
Har nogen erfaringer med firmaer der redder data til en rimelig penge?
Har hørt at det måske kan betale sig at søge hjælp i Indien?
venlig hilsen
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2010 - 14:57 #1
kontakt helgec via hans hjemmeside

http://www.helgec.dk/

det kunne da være han ville - han har i hvert fald tilbudt det før.
Avatar billede off-line Nybegynder
15. januar 2010 - 16:35 #2
10 års digitale fotos pist væk! Så meget for back-up!

Det har du helt misforstået. Backup betyder, at data findes
på mindst 2 forskellige media, og ikke kun på en extern HDD.
Så havde du backup, havde du kun mistet en HDD.
Avatar billede fylgjer Nybegynder
22. september 2010 - 17:19 #3
faktisk samme spørsmål. bruger ekstern harddisk til vores ps3. da vi skulle have lagt lidt nyt ind på den blev den taget over til vores pc. katten fik fat i ledningen. og rev den på gulvet.

da den begyndte og larme som en krig og ikke virkede tænkte jeg ville skille den ad. og sætte den ind i min pc for at rede billeder.

bios vil godt kendes ved den. skriver navn og det hele.
men kommer med en fejl meddelse. og ja den virker stadig ikke.

ved ikke om det betyder noget men den klicker 2-3 gange inden fejlmeddelsen.

virker lidt som om læsehovede ikke kan finde sit spor.

viste helgec var lidt en tryllekunster på området... men ser hans side er lukket ned.

så er der noget jeg kan gøre. der er så mange billeder som gerne skulle redes.
22. september 2010 - 17:32 #4
Avatar billede fylgjer Nybegynder
23. september 2010 - 00:29 #6
ja desværre nok ikke andet for end at sende det.... bor dog i norge så nok billiger at finde nogen der kan hjælpe mig her.

håber ikke det bliver sindsygt dyrt :-(

nå men tak vile bare høre om der måske var nogen der havde et lille tips af en eller anden art :-)