Avatar billede hmlfc Praktikant
17. januar 2010 - 12:09 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Guide og alternativ til Netopia 3347 fra TDV

Jeg har undersøgt at man ikke selv kan få adgang til sin Netopia 3347 router fra TDC.
Mit spørgsmål er hvad jeg nu skal gøre. Har set at flere skriver at man kan få TDC til det for en 800-1000 kr. Men dette er ikke en option.
Jeg vil gerne vide hvad jeg skal købe af router evt. og gøre for at jeg med denne forbindelse kan ændre min NAT instillinger. Så det virker.

På forhånd tak 

God søndag!
Avatar billede lodbergs Nybegynder
20. januar 2010 - 09:40 #1
Hej hmlfc

Jeg har netop udskiftet min Netopia på min TDC erhvervs linje, og det kører bare nu.
Den router jeg bruger er en linksys WAG 160 N som jeg fik for ca. 650kr med fragt fra Pixmania. Du kan sikkert finde en, som er bedre/billigere/osv. men den virker super hos mig.

Den drillede dog MEGET i starten, da TDC ikke kunne hjælpe særligt meget med indstillingerne.

Men nu kører den max efter jeg opdaterede til nyeste firmware samt ændrede default-indstillingerne under "Basic setup" til:

Encapsulation: RFC 1483 Briged
Multiplexing: LLC
Autodetect: Disable
VPI: 0
VCI: 101
DSL Modulation: G.dmt (virker vist også med Multimode)

Vh. Søren
Avatar billede hmlfc Praktikant
20. januar 2010 - 17:07 #2
Hej Lodbergs.

Tak for det! Kan se på en anden tråd at det virker til din Xbox. Så må det vel også virke til PS3!? (Har begge ;-) )

mvh

hmlfc
Avatar billede lodbergs Nybegynder
09. februar 2010 - 12:50 #3
Fik du det til at virke?
Avatar billede hmlfc Praktikant
09. februar 2010 - 17:52 #4
Har ikke fået den købt endnu, da jeg måske skal skifte Internet udbyder. Men skal nok vende tilbage! Takker!
Avatar billede sajber Nybegynder
16. februar 2010 - 08:54 #5
Jeg har til gengæld købt wag160n'eren og har forsøgt at slutte den til .. uden det store held endnu dog ...

Jeg har opdateret firmware til nyeste (version .15)
og sat basic settings som beskrevet tidligere i denne tråd, men boxen lyser rødt og siger at der ikke er forbindelse til internettet.

Er der flere tips ? mere opsætning ??

Jeg har set et sted at det anbefales at man frakobler den gamle netopia 3347 om aftenen, og så tilslutter den nye wag160n om morgenen for at undgå problemer med ip adresser og mac adresser.
men jeg ved ikke om det virker endnu ...
Avatar billede lodbergs Nybegynder
16. februar 2010 - 08:59 #6
Jeg skal gerne sende dig den opsætning, som virker for mig - bare send mig dig email over pb.

Lige et par tjekspørgsmål:
- Du har ikke koblet boksen til Netopiaen vel?
- Det er WAG'en og ikke WRT'en du har købt?

Vh. Søren
Avatar billede sajber Nybegynder
16. februar 2010 - 09:03 #7
Hej lodberg

Det er WAG'en jeg har købt (ellers er der ikke modem i ....) og så vil det adlrig virke.

og netopia'en er koblet fra.
kan også sagtens være at jeg skal være mere tålmodig og give tid ...

har lidt søgt lidt på nettet, og fandt en anden som med success har sat samme router op, men med følgende (også som erstatning for netopia 3347 og tdc erhverv).

Encapsulation: RFC 1483 Bridged
DSL Modulation: ADSL2+
VPI: 0
VCI: 101
QOS Type: UBR
Autodetect: Disable
Multiplexing: VC
MTU: Auto (1500)

Så højst sandsynligt gælder det bare om at ramme det rigtige setup ...

Sender dig en PB med min email, hvis du kunne sende f.ex. screenshot med BASIC settings på wag160n'eren ville det være super.
Avatar billede sajber Nybegynder
17. februar 2010 - 23:59 #8
Efter at have prøvet frem og tilbage med diverse settings, og med Lodberg's komplette setup uden held.
Satte jeg til sidst samme settings som beskrevet af lodberg i denne tråd.
derefter slukkede jeg den gamle netopia 3347 og gik i seng.

næste morgen, tilsluttede jeg den nye wag160n med lodbergs settings og tændte den, og TADA.WAV så virkede det pludseligt.

Ikke usædvanligt for TDC's opsætninger, så forventer TDC en bestemt MAC adresse på udstyret i den anden ende, og det kan ikke ændre sig pludseligt. Derfor er det nødvendigt at frakoble det gamle udstyr i noget tid, inden man tilslutter nyt.

Tak for hjælpen lodberg.

eftersom jeg ikke oprettede denne tråd kan jeg ikke tildele point, men hvis du vil have point skal jeg gerne oprette en ny tråd, som du kan svare på.
Avatar billede lodbergs Nybegynder
15. marts 2010 - 09:02 #9
Fint det kom til at virke - og ski mæ pointene ;)

/Søren
Avatar billede razzerdk Nybegynder
17. marts 2010 - 15:04 #10
Nu har jeg lige købt en WAG 160N router/modem..
Jeg håber at jeg kan få den til at virke..

Men i har givet mig håb om at, jeg kan slippe af med den fordømte netopia box.. Det skal ihvertfald have tak for.. Jeg skal nok huske og give lidt feedback i morgen, når jeg har fået den..
Avatar billede razzerdk Nybegynder
22. marts 2010 - 20:37 #11
Ja det tog ca 2 min så kørte det bare... Fravel netopia router skod... Tak til lodbergs..
Det skal lige siget at på min router kunne man ikke vælge
Encapsulation: RFC 1483 Briged men RFC 2684 Briged.. Den virker også fint..
Avatar billede hmlfc Praktikant
07. januar 2013 - 17:14 #12
Lukker