Avatar billede Mathias5148 Nybegynder
20. januar 2010 - 20:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

VPN software der kan omgå stærk firewall der kun tillader 80 og 443

Hej

Jeg har en server stående (hjemmeserver) med rdp som jeg plejer benytte når jeg ude i byen etc.

Men den skole jeg går på der har de en firewall der bloker alt andet end port 80(http) og port 443(https)
Det vil sige jeg kan ikke forbinde til ssh(port 22),rdp(port 3389) og der ud af :(

og desværre har jeg kun 1 ip at bruge så det ikke muligt for mig at lave en http tunnel (har hørt at det var en mulighed...)

Men så tænker jeg på hvad porte bruger de her VPN løsninger benytter(Windows VPN er også blokeret ;))
Hamachi er utænkeligt da den kræver licens på offentlige computere
Wippien er ret forvirrende og kan ikke finde noget på deres side om hvad porte der benytte

Mit spørgsmål er så om nogle kender noget der vil bypass deres firewall så jeg kan få adgang til port 3389 på min server :)
Jajaja! jeg ved godt teamviewer osv. er en løsning men jeg syntes rdp er den bedste løsning for mig (og bedst kvalitet)

Et svar ønskes hurtigst muligt :) - 200 points

Mvh Mathias
ps. RDP= Remote Desktop Protokol
Avatar billede julleman Nybegynder
20. januar 2010 - 22:08 #1
Bruger du port 443 eller 80 på din server?

Du ville eventuelt kunne flytte port 3389 til port 443 og se om det virker.
Avatar billede Mathias5148 Nybegynder
20. januar 2010 - 22:12 #2
Bruger bruger både port 80 og 443 til en webserver (som skal bruge ssl da den har nogle følsomme private oplysninger nogle steder)

Ellers havde det været en god ide med at flytte den :)
Avatar billede Mathias5148 Nybegynder
19. november 2010 - 01:52 #3
julleman, du må gerne få de points hvis du gerne vil have dem... smid et svar så vi kan få den her lukket

Den løsning jeg valgte at få fat i en vps og sætte ssh til at lytte på 443, så kan jeg lave en ssh tunnel til min rdp..

Det giver samtidig en ekstra kryptering på så det kunne næsten ikke være bedre..
Avatar billede julleman Nybegynder
04. december 2010 - 19:33 #4
Det lyder som en god løsning :)

Mvh

Julius