Avatar billede Hartvig01 Nybegynder
21. januar 2010 - 20:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Betinget linie på faktura

Hejsa,

Er der nogen der har erfaring med en betinget linie på faktura-rapporten i C5 v.2008. Jeg kunne tænke mig noget kode, som laver en  tekst i fakturaen, hvis et af varenumrene i fakturaen er mellem eks. 1000-2000, mens teksten skal være væk hvis der ikke er varenumre i det område.

/Hartvig
Avatar billede kgm Praktikant
25. januar 2010 - 11:07 #1
Hej Hartvig

Jeg ville ikke bruge en betinget linje men nok ligge koden på selve feltet (Txt) med teksten, her er kildekoden:

ItemNumber >= '1000' AND ItemNumber <= '2000' ? Txt : ''

Det er ikke en 'køn' løsning men kan til nød bruges... Men udfra det du beskriver løser det problemet..

/Kenneth
Avatar billede Hartvig01 Nybegynder
26. januar 2010 - 17:13 #2
Hej Kenneth og tak for svaret,

Du har ret det er ikke kønt, men det løser heller ikke problemet.

Mere specifikt, har jeg en tekst i bunden af min faktura, den tekst skal kun optræde hvis der er en bestemt vare eller et vareområde, som er med i fakturaen. Det er oprettet som en overskrift/ledetekst og har ikke noget med selve vare(txt)-feltet at gøre. Txt-feltet skal fortsat være varenavnet.

/Hartvig
Avatar billede kgm Praktikant
26. januar 2010 - 17:25 #3
ok ...

Så skal du oprette en variable i INIT på rapporten
F.eks.
INT &VisBundTekst

I linjebetingelsen ;
IF NOT &VisBundTekst AND ItemNumber >= '1000' AND ItemNumber <= '2000' THEN
SET &VisBundTekst = 1
ENDIF

I PGFooter (formoder jeg) laver du bare din tekst linie og på liniebetingelsen skriver du "RETUR &VisBundtekst"

Husk at nulstille Variablen i Pre-Body (hvis du bruiger en QT) ellers får du det ud konsekvens herefter...

NB - det kan laves på mange måder, jeg kender ikke 100% dit behov for hvad og hvordan, men det kan være du skal tage fat i din C5 forhandler.. og ofre den halve/hele time (eller mere) og få en bedre løsning end den jeg har lavet her...

/Kenneth
Avatar billede Hartvig01 Nybegynder
27. januar 2010 - 23:08 #4
Hej Kenneth,

Det er så tæt på min endelige løsning, er jeg sgu er nødt til at smide nogle points. Send mig et svar.

P.S. Jeg valgte at oprette et felt på InvenTable (Ja/Nej) og lade det være styrende, herefter brugte jeg en betinget kørsel i preoutput under SalesLine på fakturalayoutet. Din kode hjalp mig rigtig godt på vej. Takker for indsatsen.

/Hartvig
Avatar billede kgm Praktikant
27. januar 2010 - 23:24 #5
Super.. er glad for at kunne hjælpe.. ;)

/Kenneth