Avatar billede assassin Juniormester
24. januar 2010 - 15:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Forkerte Ram

Jeg er ved at samle en PC med et AUSUS maximus III formula bundkort og Kingston RAM 3 stk a 2 GB (khx2000c9d3t1k3/6gx).

Når jeg prøver at installere Windows 7 fryser computeren og giver følgende fejl: Machine check exception - så vidt jeg har kunne finde frem til er det enten RAM fejl eller heatsink som ikke er placeret korrekt.

Kingstons part no khx2000c9d3t1k3/6gx RAM er ikke inkluderet i bunkortets liste over kompatible RAM, men ellers passer specificationerne.

Kan det virkelig passe at disse RAM ikke kan køre med bundkortet.
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2010 - 16:42 #1
Købte selv en stang Kingston ram i fredags med 2 gb og da jeg satte dem i blev der bare sort skærm....

Fik prøvet alt,,,,, der var bare ikke noget at gøre....

for at gøre en lang historie kort,,,, tog jeg tilbage til  butikken og får tjekket disse ram...

og der en en fejl på dem,,,, fik en ny stang 2 gb og vupti så virker det.

Så er du sikker på at dine ram virker ..... hvis der er fejl på en af dem vil det ikke køre...
Avatar billede justrace Novice
24. januar 2010 - 16:42 #2
Start med at opdatere BIOS hvis den ikke er opdateret til v. 1204.
Avatar billede assassin Juniormester
24. januar 2010 - 21:07 #3
Hvordan opdatere jeg BIOS når jeg ikke kan få maskine op at køre?

der har været 2 ram klodser i pc.

Jeg tog cpu køleren af og gav den noget mere kølepasta, startede maskinen op, fik installeret win 7 og drivere og alt kørte fint.

Så smed jeg den 3. ramklods i og det skulle jeg aldrig have gjort for så fik jeg blå skærm og samme fejl.

Jeg tog ramklodsen ud igen, men efter det virker den ikke længere.

Jeg har prøvet at tage batteriet ud, uden det hjalp.

Jeg vil prøve med en ramklods af gangen og se om det er en eller flere ramklodser der ikke virker.
Avatar billede z4nd3r Nybegynder
24. januar 2010 - 23:25 #4
Nu er din CPU forhåbentlig ikke fedtet ind i et tykt lag af kølepasta?
Avatar billede assassin Juniormester
25. januar 2010 - 22:16 #5
Det skulle jeg ikke mene, men jeg ser på det imorgen.
Avatar billede assassin Juniormester
02. februar 2010 - 21:26 #6
Der er vist kun det kølepasta, der skal være.
Avatar billede assassin Juniormester
22. august 2010 - 20:48 #7
Det viste sig at to af RAM holderne på bundkortet var brændt sammen.
Jeg har fået byttet det og nu kører det-
Avatar billede assassin Juniormester
22. august 2010 - 20:49 #8
.
Avatar billede assassin Juniormester
23. august 2010 - 10:35 #9
r