Avatar billede stkol76 Novice
25. januar 2010 - 15:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Populere text i input felt til 2 andre felter ved indtastning

Hejsa,

Jeg har søgt vidt og bredt på google for at finde et lille JavaScript som når man i en form indtaster nogle tal i input felt 1, automatisk også skrive denne værdi i input felt 2 og 3.

Kan nogen hjælpe mig med en sådan funktion? :-)

Mange tak

Stig :-)
Avatar billede intenz Novice
25. januar 2010 - 15:36 #1
Der er både en onkeyup på input 1, så den hele tiden kopierer indholdet, eller en knap hvis du hellere vil have det (så skal du lige fjerne onkeyup fra input 1)

<script>
function duplicateContent() {
    firstValue = document.getElementById('input_1').value;
    document.getElementById('input_2').value = firstValue;
    document.getElementById('input_3').value = firstValue;
}
</script>

<input type="text" id="input_1" onkeyup="duplicateContent();"><br />
<input type="text" id="input_2"><br />
<input type="text" id="input_3"><br />
<input type="button" onclick="duplicateContent();" value="OK">
Avatar billede majbom Novice
25. januar 2010 - 15:37 #2
prøv med:

<input type="text" onkeyup="document.getElementById('elm2').value=this.value" id="elm1">
<input type="text" id="elm1">

utestet...
Avatar billede majbom Novice
25. januar 2010 - 15:37 #3
damn, der var jeg for sløv :)
Avatar billede stkol76 Novice
25. januar 2010 - 15:46 #4
Hej intenz,

Det var supert!! Lige hvad jeg skulle bruge, tak for hjælpen :-)

SPLAZZ : Tak for indsatsen ellers, - dit lille script virker dog ikke :)

/Stig :-)
Avatar billede majbom Novice
25. januar 2010 - 20:04 #5
nej det gør det ikke, for det 2. element skulle selvfølgelig hedde elm2 og ikke elm1 som det første...