Avatar billede chakazulu Nybegynder
26. januar 2010 - 11:44 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

If Textfield = Textfield then = "Korrekt" else = "forkert"

Hej Expertbrugere...

På siden forsidetest.asp har jeg en form som jeg poster til siden test.asp

Mit spørgmål:

Jeg vil gerne "validere" feltet: EngOrd med feltet: EngTestOrd
Dvs. at hvis "IF" textfield: Engord er det samme som = "Then" textfield: engTestOrd. Så response.Write = Det er korrekt

Hvis textfield: EngOrd IKKE er det samme som Textfield: engTestOrd. else = response.write Det er forkert

If Textfield = Textfield then response.write Korrekt else Forkert

SE EVT. SCRIPT NEDENUNDER!

THX ALOT :)

forsidetest.asp:
<%
'Dimension variables
Dim adoCon             'Holds the Database Connection Object
Dim rsOrd        'Holds the recordset for the record to be updated
Dim strSQL            'Holds the SQL query for the database
Dim lngRecordNo            'Holds the record number to be updated

'Read in the record number to be updated
lngRecordNo = CLng(Request.QueryString("ID"))

'Create an ADO connection odject
Set adoCon = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

'Set an active connection to the Connection object using a DSN-less connection
adoCon.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("Ordbog.mdb")

'Set an active connection to the Connection object using DSN connection
'adoCon.Open "DSN=guestbook"

'Create an ADO recordset object
Set rsOrd = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")

'Initialise the strSQL variable with an SQL statement to query the database
strSQL = "SELECT KategoriA.* FROM KategoriA WHERE ID_nr=" & lngRecordNo

'Open the recordset with the SQL query
rsOrd.Open strSQL, adoCon
%>
<form id="FormName" action="test.asp" method="post" name="FormName">
                                        <table width="500" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
                                            <tr>
                                                <td>
                                                    <div align="right">
                                                        <font size="2" color="#ff3300" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>SpørgsmålsID = <input type="hidden" name="ID_nr" value="<% = rsOrd("ID_nr") %>"><% = rsOrd("ID_nr") %></b></font></div>
                                                </td>
                                            </tr>
                                            <tr>
                                                <td></td>
                                            </tr>
                                            <tr>
                                                <td>
                                                    <div align="center">
                                                        <font size="2" face="verdana">Engelsk Ord - Antal bogstaver =</font><font size="2" color="white" face="verdana"> </font><font size="1" color="white" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><% = rsOrd("EngOrd") %><input type="hidden" name="EngOrd" value="<% = rsOrd("EngOrd") %>"></font></div>
                                                </td>
                                            </tr>
                                            <tr>
                                                <td>
                                                    <div align="center">

                                                    </div>
                                                </td>
                                            </tr>
                                            <tr>
                                                <td>
                                                    <div align="center">
                                                        <font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Dansk Ord</font></div>
                                                </td>
                                            </tr>
                                            <tr>
                                                <td>
                                                    <div align="center">
                                                        <input type="text" name="DkOrd" value='<% = rsOrd("DkOrd") %>' readonly size="40"></div>
                                                </td>
                                            </tr>
                                            <tr>
                                                <td>
                                                    <div align="center">

                                                    </div>
                                                </td>
                                            </tr>
                                            <tr>
                                                <td>
                                                    <div align="center">
                                                        <font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Ord som skal skrives færdigt</font></div>
                                                </td>
                                            </tr>
                                            <tr>
                                                <td>
                                                    <div align="center">
                                                        <input type="text" name="EngTestOrd" value='<% = rsOrd("EngTestOrd") %>' size="40"></div>
                                                </td>
                                            </tr>
                                            <tr>
                                                <td>
                                                    <div align="center">

                                                    </div>
                                                </td>
                                            </tr>
                                            <tr>
                                                <td>
                                                    <div align="center">
                                                        <font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Kategori <% = rsOrd("Kategori") %>. - Sværhedsgrad = <% = rsOrd("OrdValue") %></b></font></div>
                                                </td>
                                            </tr>
                                            <tr>
                                                <td></td>
                                            </tr>
                                            <tr>
                                                <td>
                                                    <div align="right">
                                                        <input type="submit" name="submitButtonName" value="Næste"></div>
                                                </td>
                                            </tr>
                                        </table>
                                    </form>

forsidetest.asp: Slut

_________________________________________________________________

Test.asp
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

<html>

    <head>
        <meta http-equiv="content-type" content="text/html;charset=iso-8859-1">
        <meta name="generator" content="Adobe GoLive">
        <title>Utest</title>
    </head>

    <body bgcolor="#ffffff">
        <p><%

                                                            dim ID_nr, EngOrd, DKOrd, EngTestOrd
                                                            ID_nr=Request.Form("ID_nr")
                                                            EngOrd=Request.Form("EngOrd")
                                                            DKOrd=Request.Form("DKOrd")
                                                            EngtestOrd=Request.Form("EngtestOrd")

                                                            If  EngOrd <> EngTestOrd Then
                                                        Response.Write("<font size=2 face=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif><div align=center><b>")
                                                        Response.Write("Godt svaret,  det er korrekt!!!")
                                                        Response.Write("</b></div>")
                                                        End If
                                                        %><% Response.Write("" & ID_nr & " ") %><br><% Response.Write("" & EngOrd & " ") %><br><% Response.Write("" & DKOrd & " ") %><br><% Response.Write("" & EngtestOrd & " ") %><br> </p>
    </body>

</html>
test.asp: SLUT
Avatar billede kdasummer Nybegynder
26. januar 2010 - 13:42 #1
bare lige en hurtig kommentar til syntaksen...

du burde ændre koder i stil med:
<% Response.Write("" & ID_nr & " ") %>

til:
<%=ID_nr%>

eller:
<% Response.Write(ID_nr) %>
Avatar billede chakazulu Nybegynder
26. januar 2010 - 14:25 #2
Har selv løst problemet...

Til alle andre: Værsgo'

<% dim EngOrd, EngTestOrd
                                                            EngOrd=Request.Form("EngOrd")
                                                            EngTestOrd=Request.Form("EngTestOrd")

                                                            If EngOrd=EngTestOrd Then

                                                        Response.Write("<font size=2 face=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif><b>")
                                                        Response.Write("Korrekt")
                                                        Response.Write("</b></font>")

                                                        Else
                                                        Response.Write("<font size=2 face=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif><div align=center><b>")
                                                        Response.Write("Forkert")

                                                        End If
                                                        %>
Avatar billede chakazulu Nybegynder
26. januar 2010 - 14:27 #3
Thx kdasummer

Du har fuldstændig ret....:)