Avatar billede sph1nx Nybegynder
31. januar 2010 - 21:28 Der er 4 kommentarer

samme client til flere ens WCF host's

Jeg skal til at lave en WCF app med tilhørende client, problemet er at host applikationen skal køre på flere forskellige servere, samme WCF config på hver server. Men problemet er at der kun skal være en client hvor man bare kan skrive et ip nummer eller et host navn og så få adgang til WCF applikationen, kan det lade sig gøre ?

Der hvor det går galt for mig er at man opretter en service reference til et mex endpoint af gangen, men da det er samme config og wsdl, burde det være muligt bare at udskifte host navnet og skifte på den måde, kan bare ikke gennemskue hvordan!
Avatar billede sph1nx Nybegynder
31. januar 2010 - 21:29 #1
hov, glemte at sætte point op, men vil gerne give 150 point
Avatar billede mrtn Nybegynder
31. januar 2010 - 21:38 #2
Hvis jeg har forstået dig rigtigt, er dit problem at din WCF klient altid "peger" på en bestemt server (det står i .config filen). Er det rigtigt?

Såfremt at det rigtigt. Så er løsningen at du fra klienten programmatisk opretter din WCF forbindelse (og ikke bruger .config filen). Det er ikke så svært.
Avatar billede sph1nx Nybegynder
01. februar 2010 - 08:56 #3
Det var dog en simpel måde at formulere mit problem på, men ganske korrekt!

Dvs det er sådan noget her jeg skal ud i :

http://en.csharp-online.net/WCF_Essentials%E2%80%94Programmatic_Endpoint_Configuration
Avatar billede sph1nx Nybegynder
01. februar 2010 - 08:59 #4