Avatar billede BrJoe Nybegynder
01. februar 2010 - 14:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan fanger jeg id'et?

Hej alle..

Jeg har denne kode:

<script type="text/javascript" src="http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.4.1/jquery.min.js"></script>
<script type="text/javascript">
$(document).ready(function() {

    $("li.card").hover(
        function () {
            $(this).append($("<div id='popup'>This is has id nr. <?php echo $id; ?></div>").fadeIn('fast'));
        },
        function () {
            $(this).find("div:last").remove();
        }
    );

});
</script>
</head>

<body>
<div id="container">

  <div id="content">

    <ul>
      <?php
        $q = mysql_query("SELECT * FROM text");
        while($r = mysql_fetch_assoc($q)){
          echo '<li class="card">'.$r['indhold'].'</li>';
                    $id = $r['id'];
        }
      ?>
    </ul>

  </div>

</body>

I toppen hvor mit javascript ligger vil jeg ha udskrevet mit id som kommer fra min SELECT længere nede.

Jeg ved godt det ikke kan lykkes på denne måde jeg har gjort, men hvordan gør jeg så?? :S

Tak på forhånd.
Avatar billede showsource Seniormester
01. februar 2010 - 14:07 #1
ved ikke, men for et id på et element som du vil fange med javascript, skal det jo tilføjes et element først og fremmest!

echo '<li class="card" id="'.$r['id'].'">'.$r['indhold'].'</li>';
Avatar billede BrJoe Nybegynder
01. februar 2010 - 14:14 #2
Okay tak, men hvordan fanger jeg det oppe i scriptet? Altså når jeg appender <div id="popup"></div> og den vises når jeg hover over det, så vil jeg gerne lave det sådan at når jeg trykker på den div skal det være et link med det id som er givet fra min select.
Avatar billede showsource Seniormester
01. februar 2010 - 14:24 #3
Jeg aner ikke hvad det er du gerne vil lave !
Og ved navngivning bør man ikke starte med et tal i javascript. !

function showid(idref) {
alert("Id er "+idref);
}

echo '<li class="card" id="id_'.$r['id'].'" onmouseover="showid(this.id);">'.$r['indhold'].'</li>';
Avatar billede showsource Seniormester
01. februar 2010 - 14:25 #4
Og php afvikles af serveren, ikke klienten ( browseren ) !!!
Avatar billede BrJoe Nybegynder
01. februar 2010 - 14:36 #5
Det er jeg udmærket klar over, det er vi vist enige om.. Jeg ikke dum.. Sorry, men come on..

Vi snakker javascript her, jeg er lidt blank.. - Det jeg vil er; et tooltip popper frem når jeg hover over min <li>, som bliver appended oppe i scriptet, FINT! - Men det jeg så gerne vil ha vist i min popup er id'et på det jeg trækker ud..
- Det er den vej rundt jeg ikke forstår..
Avatar billede BrJoe Nybegynder
01. februar 2010 - 16:09 #6
Har fundet min løsning, det var sådan set bare dette som skulle til:

$(this).attr('id');

Jeg lukker..