Avatar billede zorkmontana Nybegynder
01. februar 2010 - 15:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

FLV filer måske med fejl

Hej alle sammen.

Lige nu hoster jeg en side for en.

Jeg har så et problem med at når han ligger film op i flv format, så er der nogen af dem der køre perfekt, og andre der pludslig stopper midt i det hele.

det er de samme film der stopper, det er ikke fordi de engang imellem vil køre.

det var lidt baggrunden.
her er spørgsmålet så:
Er der nogen måde jeg kan teste filerne på? for at se om der er fejl i eller hvordan.

Hilsen Anders
Avatar billede claes57 Ekspert
01. februar 2010 - 15:49 #1
du henter realplayer freeware versionen.
I den kan du afspille film, men der er også en mulighed for at konvertere til fx wmv, så du kan se dem i windows mediaplayer.
hent på http://sweden.real.com/realplayer/
og tag nu endelig "FREE RealPlayer SP" og ikke købeversionen.
Under installation - sig nej til alle tilbud - du skal kun have 'basis'version.
Avatar billede zorkmontana Nybegynder
02. februar 2010 - 12:47 #2
det var mere om man kunne teste filerne for fejl?
desuden køre jeg selv gentoo linux og har ikke de store problemer. kan konvertere mm. næsten alt med mplayer. ;)
Avatar billede claes57 Ekspert
02. februar 2010 - 13:06 #3
min idé med at konvertere filerne var, at konverteringen ville gå ned, hvis der var fejl i flv-filen.
Og da flv er realplayer format, og hvis den kan vise filen, så er der ikke fejl i.
Et dobbelttjek - altså.
Avatar billede zorkmontana Nybegynder
02. februar 2010 - 22:41 #4
ahh.. ja kan også bruges :D faktisk det samme jeg har gjordt bare med mplayer. har sat serveren + hjemmeside til at se hvilken format filen er i og så går den selv ind og omkomprimere den. lidt hårdt for den men når det kun er nogle få person der kan ligge den slags ind så er det ikke det store problem.

smid et svar ;)
Avatar billede claes57 Ekspert
03. februar 2010 - 09:21 #5
ok - håber du finder en fejl i filerne, så andet kan udelukkes.
Avatar billede zorkmontana Nybegynder
07. februar 2010 - 20:47 #6
problemet er at ham der laver dem, har en mac, og han har en eller anden fejl med hans FFMPEG så den laver fejl i hans flv filer, og det kan ikke ses med mplayer og vlc men da mange af de der online afspillere er lidt mere følsomme så går de i stå. jeg har så bare lavet et script til serveren der selv går ind og retter filerne ved at omkomprimere dem til samme format.

Men tak for hjælpen claes57 ;)