Avatar billede www.denn.dk Nybegynder
02. februar 2010 - 12:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Periodsk genstart

Hej,

Jeg har en computer, hvor den ind i mellem ryger ind i et reboot-loop hvor den genstarter hele tiden.

Det vidste sig, at der var bad sectors på harddisken, så den er blevet udskiftet og der er blevet geninstalleret Windows XP på den.

Desværre har det ikke hjulpet på problemet. Det er kun i perioder den går ind i loopet. Så det lyder til at der er noget andet hardware der er ved at stå af.

Har testet rammene med MemTest.
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2010 - 12:17 #1
hvad er det for et bundkort.
en psu der er for varm eller graffikkort

hent siw standalone og under sensors ligger dine temp

http://www.gtopala.com/siw-download.html

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2010 - 12:17 #2
tjek den lige med det her

http://www.devicedoctor.com/

m.v.h
Avatar billede www.denn.dk Nybegynder
02. februar 2010 - 13:13 #3
Det sker også fra kold start - så det er ikke temperaturen der er problemet.
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2010 - 14:04 #4
hvis din cpu mangler kølepasta bliver den meget hurtig varm
Avatar billede www.denn.dk Nybegynder
02. februar 2010 - 14:44 #5
Som sagt, sker det også fra en kold start - så varme er ikke noget problem.
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2010 - 14:54 #6
hvis man har et problem med en pc må man starte et sted og da jeg ikke sidder ved den er jeg ikke klar over hvad problemet er

derfor beder jeg dig om dine temp fordi derud af kan meget læses - hvorfor du ikke bare skriver dem ved jeg ikke.
det er ikke ram - det er ikke cpu siger du

det kan være en bios opdatering du skal igennem
så kan det være din strømforsyning der er for lille - det kan være et stik.
det kan være dit graffikkort

man bruger udelukkelses metoden

du er den eneste der ved hvilket bundkort
skriv det

det kan jo være en driver der ikke virker optimalt.
Avatar billede www.denn.dk Nybegynder
23. august 2011 - 10:05 #7
Lukker