Avatar billede ylwen Nybegynder
05. februar 2010 - 07:19 Der er 5 kommentarer

VSTO add-in kører ikke

Jeg har lavet et simpelt hallo world add-in til outlook 2003 i vb.net (VS2008).
Når jeg kører programmet (F5) så kører add-in'en fint.

Når jeg efterfølgende builder setup delen og kører setup.exe, så kører add-in'en ikke. Den bliver installeret og jeg kan finde den under COM-Tilføjelsesprogrammer, men den er ikke hakket af.
Kigger man under indlæst: står der "Ikke indlæst. Der opstod en kørselsfejl ved indlæsning af COM-Tilføjelsesprogrammet"

I Placering står "C:\programmer\fælles filer\microsoft shared\VSTO\8.0\add..." der er ikke nogen filer der vedrører min add-in i mappen.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. februar 2010 - 18:42 #1
Opfylder dit addin alle kravene til COM komponenter?
Avatar billede ylwen Nybegynder
06. februar 2010 - 15:12 #2
Det ved jeg ikke. Hvad er alle kravene til COM komponenter?
Avatar billede arne_v Ekspert
07. februar 2010 - 03:09 #3
Her er et eksempel jeg lavede engang med noget VB.NET kode der skulle kaldes fra Delphi som COM objekt.

Imports System
Imports System.Reflection
Imports System.Runtime.InteropServices

<assembly: AssemblyKeyFile("Delphi.snk")>
Namespace Delphi
    <Guid("4A855566-3146-40dc-A226-45570F86FD0B"),InterfaceType(ComInterfaceType.InterfaceIsIDispatch)> Public Interface ITest
        <DispId(1)> Function Dup(s As String, n As Integer) As String
    End Interface
    <Guid("F87E97F4-8B5F-4761-BBE4-13512B9BA03B"),ClassInterface(ClassInterfaceType.None),ProgId("Delphi.Test")> Public Class Test
    Implements ITest
        Public Function Dup(s As String, n As Integer) As String Implements ITest.Dup
            Dim res As String = ""
            Dim i As Integer
            For i = 1 To n
                res = res & s
            Next
            Dup = res
        End Function
    End Class
End Namespace
Avatar billede arne_v Ekspert
01. marts 2010 - 01:09 #4
Kommet videre?
Avatar billede ylwen Nybegynder
01. marts 2010 - 07:08 #5
Nej det fungere desværre ikke.
Problemet er ikke så meget koden, den ved jeg virker, da det er den samme som jeg bruger på en 2007 add-in.

Det er nok mere måden den bliver installeret på, altså selve setup delen. Tror ikke den kopiere de nødvendige komponenter til de rette placeringer, under installationen.