Avatar billede kruuse1 Nybegynder
06. februar 2010 - 01:03 Der er 9 kommentarer

Åbne word 2003 og ikke 2007

Hejsa. Jeg har både word 2003 og word 2007 på min computer, men når jeg har en gammel .doc fil jeg gerne vil åbne i word 2003 - åbner den i stedet i word 2007. Træls. Jeg kan selvfølgelig åbne word 2003 og så vælge åben derfra, men det er en træls "omvej". Kan jeg gøre noget så HVER gang jeg vil åbne en .doc fil, kan dobbelt klikke på den, og den så åbner i word 2003 ?
Avatar billede vejmand Juniormester
06. februar 2010 - 01:27 #1
Nu er mit engelske ikke rigtig noget at råbe hurra for, så jeg ved ikke helt om dette er løsningen:

To associate files with the programs that are included with a particular version of Office, run the Office Setup program, and then click Repair Office. When you do this, the file associations for that version of Office are registered.

Det er sakset herfra: http://support.microsoft.com/kb/928091
Avatar billede hcma Novice
06. februar 2010 - 10:01 #2
kan det ikke klares med at rette filassociationerne ??
word2007 gemmer som default i *.docx  og alle tidligere versioner i *.doc
Ved ikke om det virker, men der koster ikke noget at forsøge; så prøv at hoppe ind i Kontrolpanel - > mappeindstillinger -> filtyper -> o.s.v.      og prøv at se om du ikke kan skifte derinde.
Avatar billede yHec Novice
06. februar 2010 - 10:13 #3
Højreklik på en *.doc fil. Vælg "Åbn med" ("open with"), vælg Word 2003, sæt et mærke i "brug altid dette program til at åbne denne type fil"

/y
Avatar billede hcma Novice
06. februar 2010 - 10:59 #4
og y's forslag er så den hurtige løsning, men prøv alligevel at kigge på og prøv den metode jeg beskrev, da du derinde kan få en fuldstændig oversigt hvilke filtyper der åbnes med hvad som default
06. februar 2010 - 11:32 #5
Hvorfor vil du ikke bruge 2007 versionen ?
Når du så gemmer kan du bruge [Gem Som...] og vælge *.doc (2003) formatet!
I samme billed kan du få 2007 versionen til altid gemme i *.doc (2003) formatet. Kan ikke præcist huske knappen lige her...
Avatar billede kruuse1 Nybegynder
06. februar 2010 - 12:02 #6
Har prøvet at gemme i .doc, men den åbner alligevel i 2007.
y: Når jeg vælger åbn med word 2003 og sætter mærke i åbn altid med dette program - åbner den alligevel i 2007 !!!
hcma: Har ikke prøvet dette, da jeg ikke er så skarp i det "inde bagved".
Avatar billede kruuse1 Nybegynder
06. februar 2010 - 12:29 #7
hcma: Hurra du hjalp mig på vej. Problemet var at begge programmer havde det samme navn: WINWORD.EXE  så jeg omdøbte word 2003 til WINWORD1.EXE og nu kunne jeg så gå ind i mappeindstillinger og lave det om så alle åbner i WINWORD1.EXE = 2003.
Jeg takker Jer alle for hurtig hjælp - det har irriteret mig meget længe. God week end til alle.
Avatar billede kruuse1 Nybegynder
06. februar 2010 - 12:34 #8
hcma: Du har svaret gennem en kommentar, så du skal lige oprette et svar så jeg kan give dig point. Takker
Avatar billede yHec Novice
01. august 2011 - 17:06 #9
Lukkes?