Avatar billede jeppeaaen Novice
06. februar 2010 - 23:01 Der er 7 kommentarer

Bliver smidt af trådløst netværk igennem counter-strike

Kære alle.

Et besynderligt spørgsmål - synes jeg selv. Fandt et lidt lignende spørgsmål fra engang i 2002, som dog ikke fandt et svar.

Jeg har et problem med mit net, som opstod for en uges tid siden.
Vi kører med et TDCopsat modem (en tdcbox, der kombinerer tlf, tv, i-net), hvorigennem jeg har trådløst net. Det har altid fungeret upåklageligt, men nu bøvler det.
Jeg kan starte et spil og få minutter efter oplever jeg spikes varierende fra 1-3 sekunder. Engang imellem er spiket så langt at jeg bliver smidt ud af serveren. Og helt er NETTET!?
Det forstår jeg ganske simpelt ikke.
Herefter må jeg afbryde forbindelsen til boxen og oprette den igen. Hvor så nettet kører.

For et imødegå problemet, som jeg tænkte kunne være boksen, valgte jeg at køre gennem et ekstra led - en netgear router - også trådløst til min comp. Samme problem.
TVprogrammerne er ikke afficeret.

Jeg har sat tdcboxen til laveste firewall-sikkerhed og skiftet gennem alle 13 kanaler og frekvenser. Stadig med samme problem.

Jeg oplever ingen problemer, hvis jeg bare surfer på nettet. Selv om min kæreste dog siger, at hun kan opleve "out of sync"-problemer med hendes farmville spil over facebook... :)

Har antivirus, trojan og spywarefighters. Alle kørt for nyligt. Ingen skadelige programmer.

Ang opsætning i selve spillet er intet ændret igennem LANG tid. Og jeg har endda forsøgt at fifle med de forskellige net-krav, dog uden effekt.
TDCfolkene er nået til at de måske vil sende mig en ny boks...

Har I nogle ideer? Og kender I til problemet?
Tak for tiden

Jeppe
Avatar billede DCNR Nybegynder
07. februar 2010 - 08:17 #1
Hey Jeppe...

Tænker på om du oplever samme problemer på ledning ?, hvis ja, kan det være ting som sikkerhedsindstillingerne på din PC eller boksen... Du siger, at du har sat TDC-boksens firewall til laveste niveau, men har du også lavet en port åbning til CS... Det plejer også gøre livet nemmere for Steam at køre spillet bedre.

Kan desværre ikke huske hvordan man laver en port regel i TDC-boksen, men for at finde CS' port, skriver du bare "port" i CSs CMD, som du åbner ved at trykke på ½-knappen i spillet.

Generelt, synes jeg i hvert fald, at FPS spil som CS skal spilles på ledning, da den trådløse forbindelse ofte har problemer med at følge med... Den bliver nemt overbelastet og smider dig derfor af, hvilket måske kan være problemet her... Hvis ledningen ikke er en mulighed, så prøv fysisk at sætte din PC ved siden af routeren og se om du oplever samme problem der (forbindelsesstyrke = forbindelseskvalitet =) )

Det har jeg oplevet før med min router, som er en Zyxel fra fullrate, der virker perfekt med "normal" internet brug, men bare ikke er helt vågen nok i CS med trådløst...

Du kan også prøve at optimere CS spillets netværksindstillinger... Jeg har sjældent mærket nogen forskel i ændringer i disse, men det er en test værd.
Da jeg spillede prof., var det i hvert fald obligatoriske indstillinger for at mindske forsinkelser og lag på LAN switche/modems, når der var mange på netværket...
Du starter CS og trykker på "½" knappen for at åbne CMD'en og indtaster så disse tre kommandoer: "cl_cmdrate 100", "cl_updaterate 100" og "rate 25000"...

Basalt sker der det, at spillet færre gange vil bede om opdateringer fra serveren og derfor mindsker forbruget af forbindelsen... Det er dog ikke noget som påvirker ting som scores og ranking, osv., men vil optimere i "baggrunden"

Håber det kunne hjælpe dig,

Venlig hilsen DCNR =)
Avatar billede jeppeaaen Novice
07. februar 2010 - 13:50 #2
Hej DCNR

Jeg giver den lige et forsøg med ledningen. Det er desværre bare ikke en holdbar løsning, da stuen er indrettet lidt uheldigt i forhold til fast forbindelse. :)

Og jeg har ikke åbnet for CS-porten i tdc-boxen. Det vil jeg gøre.

De tre indstillinger i Cs har jeg forsøgt mig med, uden held.

Det der virkelig bare undrer mig, er at problemet opstår PLUDSELIGT. Det har virker fint i 3 måneder, men pludselig kommer der spikes. Besynderligt.

Tak for svaret. Forsøger mig lige ad i aften.
Jeppe
Avatar billede DCNR Nybegynder
07. februar 2010 - 19:35 #3
Hey igen Jeppe...

Forstår godt med ledningen, det er også træls den skal ligge tværs over gulvet og se grim ud =)... Men indtil man har forbedret den trådløse teknologi, er den stadig det bedste der er

Ja, det er underligt det pludseligt opstår, men der kan være sket en ændring mange forskellige steder, som kan give problemet... Alt lige fra din internetcentral til driveropdatering af PC/router til en opdatering af steam/cs kan give nogle problemer... Det er svært at sætte en finger på lige nøjagtig ét problem.

Håber det løser sig for dig =)

Venlig hilsen
DCNR
Avatar billede chainzor Nybegynder
12. februar 2010 - 19:35 #4
Jeg mener også du bør port-fowarde den, men ud over det kan du måske diagnosticere lidt yderligere. F.eks. kan du logge ind på din router og køre counterstrike windowed i baggrunden. Nå så spiken kommer tjekker du for aktivitet (eventuelt skaf en log). Det kan give dig nogle hints om hvad der sker.
Avatar billede jeppeaaen Novice
13. februar 2010 - 12:02 #5
Hej med jer.

Jeg har lige været afsted på tur med baby og kone, så jeg der går lige en dags tid, før jeg igen forsøger mig med løsninger.
Chainzor, tak for tippet.
Jeg prøver igen om nogle timer.

Jeppe
Avatar billede jeppeaaen Novice
15. februar 2010 - 08:29 #6
Problemet eksisterer ganske enkelt ikke, hvis jeg bruger netkabel, som DCNR foreslog. Så mit problem er i hvert fald med det trådløse.
Nu skal jeg bare have serverne op at køre, så jeg kan teste det via windowmode og trådløs.
Avatar billede chainzor Nybegynder
17. februar 2010 - 17:04 #7
Jamen håber da det vil gøre dig klogere. Min erfaring er desværre at i 9/10 tilfælde ender folk med lignende problemer med simpelthen at udskifte routeren, men dermed ikke sagt at man skal give op. Worst case scenario, kan du vel brokke dig over den der hvor du fik den. Medmindre selvfølgelig den er over 2 år gammel.