Avatar billede jarret Nybegynder
08. februar 2010 - 20:47 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

hvemkommer.dk v 2.0

Hej

Jeg har lige lagt en ny version af hvemkommer.dk op.

hvis nogen har lyst og tid vil jeg meget gerne have kritik på userbility, design, funktionalitet etc.

her er et demo event jeg har oprettet.

http://www.hvemkommer.dk/k.php?eventid=eksperten

Ellers må i meget gerne prøve at oprette et event - det kan gøres på 20 sek.

www.hvemkommer.dk

på forhånd tak
Kristian
Avatar billede Novice-1 Forsker
08. februar 2010 - 20:54 #1
hm!! programmet malwarebytes reagerer på nævnte side, og afbryder tilsyneladende forbindelsen
-har programmet grund til det, eller "overbeskytter" det min pc

-men hellere være for meget end for lidt beskyttet

hilsen holger
Avatar billede patrickreck Nybegynder
08. februar 2010 - 20:59 #2
Jeg synes "kommer" og "kommer ikke" boksene fylder for meget.
Generelt når man kommer ind på siden, får man hurtigt et indtryk af at der bliver brugt alt for meget plads på alt for lidt information. :-)

God idé med kommentarer i siden. :-)
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2010 - 22:19 #3
Hej Jarret

Super lækker side pga. enkeltheden i designet. Farverne er velvalgte; skaber ro.
Om billedet i logo-baren er velvalgt kan diskuteres. Det ser fint ud, men er måske ikke overvældende relevant.

Jeg synes, at opdelingen i bokse er god til at give overblik.
Jeg er ikke enig med Patrick Reck (#2) - jeg synes netop, at den smule info, der skal frem, bliver givet overskueligt. Det er ikke en fejl at bruge meget plads for at have luft på siden.
Dine knapper, "Kommer" og "Kommer ikke", er måske store, men det giver fuldt ud mening. Dog synes jeg, at de syner for meget af "standard"-knapper - giv dem gerne lidt formatering og design.

Som det også er nævnt i andre indlæg, er kommentarfunktionen rigtig smart og god at have.

Hvorfor er datoangivelsen for arrangementet på engelsk?

Fed detalje, at man har mulighed for at ændre design på siden. Mulighed for personligt præg på så simpel en måde tror jeg, er et stort plus. Det er en fuldstændig ligegyldig men efter min smag glimrende tilføjelse til siden.

Ud for flere felter har du placeret et lille spørgsmålstegnsikon, som kan give lidt ekstra info om feltet.
Fx: http://www.hvemkommer.dk/type.php og http://www.hvemkommer.dk/new.php.
Denne ekstra info har du dog indsat som title-tekst på ikonet, og det fungerer ikke særlig godt. En sådan title-tekst vises kun i få sekunder, og der er alt for meget info til, at man kan nå at få det hele med.
Gør dog ligesom på forsiden, hvor der popper en diskret boks op, når du peger på "Læs mere..."-teksten, som fungerer på præcis samme måde men forbliver vist så længe musen holdes over.

Til slut: Husk title-tekster på alle sider.

  // Steeven
Avatar billede Novice-1 Forsker
09. februar 2010 - 11:25 #4
til orientering vil jeg lige nævne hvad Malwarebytes reagerer på

infektioner fundet 195.47.247.85

hvorefter det afbryder forbindelsen

hvis ingen andre har problemer, så er det vel en falsk posetiv, eller hva
-hvad  sker der hos andre, hvis  i eksempelvis indtaster ovennævnte nummer/ adresse i adresselinjen

for mit vedkommende er jeg lidt bekymret for at ændre på standardindstillingerne i programmet og tillade sider programmet vil stoppe

--og undskyld jeg blandede mig
10. februar 2010 - 06:39 #5
Nu hvor jeg har kikket naermere paa det (det kommer jeg tilbage til) synes jeg at siden er en god ide.  Jeg proeved at oprette et arrangement (Hans og Grete, som du er velkommen til at slette igen) og at melde mig selv til, og det virker, som du antyder, let og smertefrit og temmelig intuitivt.  En lille detalje:  Man melder sig til og man giver kommentarer som to adskilte handlinger (eller fandt jeg ikke ud af det?)  Det ville vaere godt hvis man kunne trykke paa ja eller nej knappen og skrive kommentarer og derefter sende hele molevitten.

Jeg kan sagtens se ideen med en saadan side for eksempel i en skakklub der spiller turneringer over for eksempel tolv uger hvor man paa moededagen spiller et enkelt officielt parti (der kan vare op til 6 timer) og hvor man skal parres efter et antal kriterier saa det passer i turneringen (for eksempel ikke den samme modstander to gange).  Det sker stort set paa to maader, enten laver man til at begynde med en fast inddeling for hele turneringen, men hvis en saa pludselig ikke kan saa har han tabt og en ny spiller i klubben kan ikke komme med foer den naeste turnering, eller ogsaa venter man til alle er kommet og saa laver dagens inddeling hvilket giver en masse venten.  Med en saadan side kan medlemmerne dagen i forvejen melde sig til eller fra, eventuelt meddele at man kommer men en halv time for sent.  Hvis jeg igen bliver aktiv i en skakklub kan det godt vaere at jeg opretter en side.

Jeg kan ogsaa godt se ideen i at man for eksempel kan 'sende indbydelseskort' til en fest paa den maade.  Saa kan alle se alle der kommer og det kunne maaske vaere med til at oege interessen for deltagelse.

Jeg har googlet lidt rundt, set at du har vaeret i gang cirka 4 aar og at siden ogsaa har vaeret brugt for udenlandske arrangementer eller i hvert fald arrangementer med udenlandsk tekst.

Da jeg foerst aabnede www.hvemkommer.dk linket syntes jeg det saa lidt trist og umotiverende ud.  Det er en grund til at jeg gav det spoergsmaal lavere prioritet saa jeg foerst svarer nu, men i en "live" situation ville det nok have gjort at jeg klikkede videre, og andre maaske med mig.  Noget af det jeg ser efter naar jeg kommenterer paa hjemmesider er om det tydeligt fremgaar hvem maalgruppen er og hvad siden's centrale budskab er.  Maalgruppen, de der arrangerer private arrangementer, og 'budskabet' er beskrevet smaa som ikke fanger ved foerste blik. Jeg vil foreslaa i stedet, eller supplementerende, et laekkert billede/design der med store bogstaver siger noget med "Du staar for et arrangement?  Goer det bekendt og faa svar!"  Teksten, med stoerre fonts, kan saa sige noget med:  "Du kan, uden omkostninger eller andre forpligtelser, oprette og designe en hjemmeside som du distribuerer til de inviterede og hvor de inviterede kan svare."

Det synes saa at vaere udelukkende for arrangementer for private kredse.  For at soege en event skal man kende dens event-id.  Man kan ikke soege blindt for at se hvad der foregaar som man maaske kunne hoppe med paa.  Jeg vil foreslaa at du giver de der opretter en event muligheden for at vaelge at offentliggoere den og saa goere det muligt at soege events efter datoer, steder, og maaske typer.

Yderligere finder jeg mulighederne for at designe siden lidt for begraensede, men det er maaske et spoergsmaal om begraensningerne af den hardware der skal hoste siderne.  Hvis du taenker i retning af eventuelt at udvide biksen og tjene en skilling paa det kunne du maaske have 'supersites' med flere design-muligheder, med offenliggoerelse af arrangementet, maaske mulighed for at saelge billetter, men hvor  man saa betaler for at oprette en supersite.

Jeg haaber du kan have nytte af disse kommentarer, og success med forehavendet.
Avatar billede jarret Nybegynder
10. februar 2010 - 18:43 #6
så er jeg tilbage, har ikke haft tid til at svare før nu..
-> novice
Jeg har ikke før hørt at min side er blevet blokket, men det er go info jeg er jo bestemt ikke interesseret i at du ikke kan bruge min side hvis du skulle have lyst. 

>    Patrick
Kommer kommerikke boksne har i mange en del mere info end i eksemplet, om der er ikke andet info nødvendigt end det der er på siden. Det man måske så kunne overveje var at skalere breden under 800 px men under  0,5 % af mine brugere har en opløsning under 800. Så jeg tror ikke der er så meget vundet.
Det er et, klik - svar - videre  - site, det skal helt ikke tage mere en 10 sek. at svare på om man kommer.

>    Steeven
Super feedback steeven!
Logo bar.  - enig! Det er vist en "kill your darling" ting med den.  Mange bruger det flittigt, men nogle gør ikke, og finder det sikkert unødvendigt og irrirterende. Jeg har nu lavet en opret uden billede.
Kanpper har i den tidligere version været grafik  men det gik jeg væk fra, tror det var for at være sikker på at den centrale funktionelle del ikke var til at misforstå, når jeg bruger standard knapper er de relative til browseren så brugeren ser kanpper denne er bekendt med. - men jeg vil revurdere….
Engelsk dato var en fejl jeg jer er ved at lave en international version
www.up4this.com - hvad syntes i om det navn
Mht ? så var de tidligere alle som på forsiden, lavede det enegtligt om pga. for mange browser problemer IE 5.5 6.0 og safari særligt.
Men jeg finder en løsning ala forsiden der virker på alle…

Christian - belgien
    Ja! Svar - kommentar , kombination er et issue . jeg har over vejet en del kombinationer.  Jeg gør alt for at hold konceptet - simpel stupid - .
    Den løsninger der er nu er at man kan skrive sit navn og der efter - ( ,  så vil navnet blive vist med stort om den efter følgende kommentar medmindre grå. Noget som den der kende siden bruger meget og som nye in  and out brugere ikke bliver forstyrret af.
    Men jeg vil tænke over den igen og overveje om jeg skal lave en synlig løsning.
Med hensyn til målgruppe og budskab. Jeg ser ikke budskabs dele helt som jeg opfatter du gør. jeg her ikke et budskab som visse andre indhold baserede siden, min siden er et redskab. Hvis du tænker budskab som selling point så er jeg med det er ikke mange sek. man har til at overbevise en potientiel bruger om muligheder.  Den informationer du omtaler er på forsiden men begravet in en længere tekst der måske ikke bliver læst,  startende med..
" På hvemkommer.dk kan du helt gratis og nemt oprette en hvemkommer-side der giver overblik over hvem der kommer til din fest, jeres fodboldtræning, koncert etc."
Du har nok ret i at jeg skal heighlighte bennefits mere.  Jeg tror grunde til at jeg ikke har tænkt mere i det er at folk ikke kommer på hvemkommer.dk ved et tilfælde unde af kende konceptet. Det er mest deltagerefra tidligere arrangementer.

Mange tak for hjælpe - det er godt at blive udfordret på sine forestiilnger

steeven og christian lægger i et svar.
10. februar 2010 - 19:27 #7
jarret, er der ikke et gaengs udtryk "vil du med saa haeng paa" som drengen der ikke kunne lide aerter og derfor vendte skeen omvendt naar han skulle spise dem?  Du siger et sted at du lavede siden til eget behov og saa blev du opfordret til at goere det tilgaengelig til andre.  Hvis du er ligeglad med om nogen bruger det redskab du har lavet og hvis de vil bruge det saa maa de selv finde det, saa er jeg paa gale veje med mine kommentarer.  I saa fald glem dem.

Men jeg tillader mig at tvivle om at det er din indstilling.  Du er i gang med at forbedre siden og du beder om kommentarer.  Det tyder for mig paa at du gerne vil lave en god side, og hvorfor skulle du vaere anderledes end vi andre i at det er en tilfredsstillelse hvis andre kan have nytte af det man laver?  Netop fordi der kun er et sekund eller to til fange folks opmaerksomhed naar de browser rundt er det mener jeg det er vitalt at soerge for at den ene procent af surferne som boer indfanges (i dette tilfaelde de som staar for arrangementer) umiddelbart kan genkende at her er noget for dem saa de ikke skal lede efter det i en tekst.
Avatar billede jarret Nybegynder
10. februar 2010 - 20:03 #8
hummm kan ikke helt gennemsgu hvordan du har fået indtrykke af at jeg er ligeglad med anvendelsen af min side ....det er jeg bestemt ikke.

hvis det er ud fra det jeg siger om forsiden - så er min mmening at jeg ved at der ikke kommer mange på forsiden. og de der kommer er jeg over bevist om kende konceptet, hvis du søger på hvemkommer.dk finde goolge ikke siden. Det kune brude jeg sikkert gøre noget ved.

men lige nu går jeg mere efter de implicitte netværks efekter ligger i siden. mange events har over 50 deltagere, dvs 50 deltagere hvoraf størstedelen bare er forbi og svare uden at gører sige videre tanker om hvemkommer.dk, tror mere på at gå efter dem først de har lige anvendt siden og forsåtet grund konceptet og set det virke - så et hep! du kan lave din egen på under et min, helt gratis - skal jeg ha smidt i luften ude at det forstyrre- er planen.
men som det er nu vokser det stille og passer mig fint så jeg kan være med ved siden af arbejde og andet privat liv :)
Avatar billede jarret Nybegynder
10. februar 2010 - 20:33 #9
hummm kan ikke helt gennemsgu hvordan du har fået indtrykke af at jeg er ligeglad med anvendelsen af min side ....det er jeg bestemt ikke.

hvis det er ud fra det jeg siger om forsiden - så er min mmening at jeg ved at der ikke kommer mange på forsiden. og de der kommer er jeg over bevist om kende konceptet, hvis du søger på hvemkommer.dk finde goolge ikke siden. Det kune brude jeg sikkert gøre noget ved.

men lige nu går jeg mere efter de implicitte netværks efekter ligger i siden. mange events har over 50 deltagere, dvs 50 deltagere hvoraf størstedelen bare er forbi og svare uden at gører sige videre tanker om hvemkommer.dk, tror mere på at gå efter dem først de har lige anvendt siden og forsåtet grund konceptet og set det virke - så et hep! du kan lave din egen på under et min, helt gratis - skal jeg ha smidt i luften ude at det forstyrre- er planen.
men som det er nu vokser det stille og passer mig fint så jeg kan være med ved siden af arbejde og andet privat liv :)
Avatar billede henninghabor Nybegynder
12. februar 2010 - 01:25 #10
Fin side som er helt efter mit hoved: Simpelt. :)

Her er nogle få ideer:

Invitation: Har jeg ikke kigget nok, eller er det ikke muligt at inviterer folk ved f. eks. at sende dem en email eller få forbindelse med de sociale netværk: Facebook, Twitter, etc.

Hvad med en Kommer måske knap?

Der er en syntaks fejl i linie 1026 på siden admin.php, der gør at jeg ikke kan komme til forsiden. Jeg tror det er fordi du bruger apostroffer i apostroffer her: onclick='location.href='index.php';'. Jeg bruger IE 8.
Avatar billede jarret Nybegynder
14. februar 2010 - 19:36 #11
tak, godt at høre :)

det er rigtigt man kan ikke invitete direkte fra siden. Har overvejet mange forskellige løsninger. for de gentagend events kan siden sende påmindelses mails ud før hver afholdelse.

jeg tjekker fejlen på admin - tak
16. februar 2010 - 19:29 #12
jarret, nu du ligesom har konkluderet og med mindre du forventer flere indlaeg (det er sjaeldent naar spoergsmaal er en uges tid gamle og der ikke har vaeret frisk aktivitet i nogle dage) maa jeg saa foreslaa at du skrider til at lukke spoergsmaalet.  Det giver god orden, og saa staar det ikke laengere som aabent i min liste af indlaeg.
Avatar billede jarret Nybegynder
16. februar 2010 - 19:39 #13
tjaa, ville bare give steeven en mulighed for at lægge et svar - det var en god feedback han gav - trækker den en dag mere
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2011 - 14:57 #14
(Hmm... Den her har jeg ikke fået en mail om.)