Avatar billede BoleOle123 Nybegynder
08. februar 2010 - 23:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ingen installation efter KILLDISK

Jeg har brugt programmet KILLDISK til at slette alt på min harddisk (bærbar). Nu kan jeg ikke boote fra min XP-cd. Der er ingen problemer med at boote fra cd-en i begyndelse, men et stykke inde i processen (før F8 - accepter betingelser osv.) får jeg en blå skærm med følgende ordlyd:
Der er fundet en fejl og Windows er blevet lukket ned for at forhindre beskadigelse af computeren.
Hvis det er første gang at du har set denne stopfejl skal du gen starte computeren. Hvis skærmbilledet vises igen skal du gøre følgende:
Kontroller om der er vira på computeren. Fjern eventuelle nyligt installerede harddiske eller harddiskcontrollere. Sørg for at harddisken er korrekt konfigureret og afsluttet.
Kør CHKDSK /F for at kontrollere om harddisken er beskadiget og genstart computeren.
Tekniske oplysninger:
*** STOP: 0x0000007B (0xF78DA63C, 0xC0000034, 0x00000000, 0x00000000)

Jeg ved ikke, hvordan man skal køre CHKDSK /F. Jeg har ingen problemer med at komme ind i BIOS, men kan ikke se en oplagt mulighed derinde. Har KILLDISK mon slettet en partition, som installationen skal bruge, eller hvad sker der?
Avatar billede Gamlingen Nybegynder
08. februar 2010 - 23:51 #1
Det hjælper ikke at bruge CHKDSK når disken er tom.
Prøv i stedet, i bios, at trykke på "Default" den plejer at ligge
under Boot. Husk bagefter at sætte CD som første boot osv.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. februar 2010 - 06:57 #2
I BIOS, skal du ændre:

Auto/AHCI til Auto/ATA

Ellers skal du installere SATA driveren under opstart af XP
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2010 - 08:12 #3
se den nederste video ca 1.09 inde får du at vide den mangler en partition

http://www.killdisk.com/screen.htm

m.v.h
Avatar billede BoleOle123 Nybegynder
09. februar 2010 - 10:06 #4
Tæt på - tæt på! Jeg vågnede op i morges, så svaret fra Gamlingen og gik direkte i BIOS for at tjekke om jeg havde muligheden for at vælge "Default" - det havde jeg ikke. Så sad jeg lidt og skumlede, hvorefter jeg satte harddisktypen til IDE (jeg havde på et tidligere tidspunkt genindlæst fabriksindstillingerne). Herefter virkede installationen!
Nu skal jeg bare finde min produktnøgle .. den må være et sted i papirdyngerne.
Avatar billede Gamlingen Nybegynder
09. februar 2010 - 16:11 #5
Fint at du fandt en løsning, Men jeg har nu aldrig hørt om
en bios, hvor man ikke kunne sætte det hele til default:)
Avatar billede BoleOle123 Nybegynder
10. februar 2010 - 11:49 #6
Det er en ACPI BIOS Version 1.1
Det eneste sted man har mulighed for at pille ved noget med HDD er "DRIVERS I/O", hvor man kan sætte "BUILT IN HDD" til IDE eller AHCI. Jeg satte den til IDE, hvorefter installationen forløb normalt.