Avatar billede knudfjj Praktikant
09. februar 2010 - 20:17 Der er 5 kommentarer

Trådløs/hastighed

Hej.
Jeg har en 20 Mbit bredbåndsforbindelse via Stofanet,Jeg har målt den og den holder ca.de 20 Mbit.
Hvis jeg vil have en trådløs forbindelse via Stofanet med deres trådløse modem, så kan de kun levere 6 Mbit.
Som alternativ kan jeg jo beholde de 20 Mbit og så selv købe en router. Mit spørgsmål er så: Vil der stadig være 20 Mbit når det skal gennem en router, eller taber den noget af hastigheden?

Knud
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. februar 2010 - 21:37 #1
du taber altid lidt når du er på trådløs. Men hvis du skal kunne udnytte en 20 Mbit. skal du nok have fat i en DUAL-N router og nye netkort i maskinerne.
Avatar billede knudfjj Praktikant
09. februar 2010 - 22:30 #2
Hej igen

Når du siger: du taber altid lidt når du er på trådløs.
I hvilken størrelsesorden kan det så være? Kan der være tale om flere Mbit?

Knud
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
10. februar 2010 - 00:29 #3
Du kan jo ikke modtage flere bits end du har materiel til.
Det er jo det trådløse kort i den bærbare der afgør hvormeget den kan tage og routeren der afgør hvormeget den udsender.
James siger at du skal have noget ganske godt materiel for at udnytte en 20 Mbt linie på trådløs

En router eks. Belkin kan køre steaming og vise film uden at du kan se at den er lidt "langsommere"
Jeg har 2 nogengange 3 trådløse på på en gang, samtidig med 2 kabelmonterede det er jo kun de to ledningsmonterede der kan mærke en nedgang i hastighed.
Et spørgsmål, hvorfor har du selv svaret på spørgsmålet, ok jeg kan se at du måske ikke ved at du skal blive ved med at kommentere og lade eks. james svare og så tildeler du points.
Knud
Avatar billede knudfjj Praktikant
10. februar 2010 - 07:30 #4
Det der med de points var en fejl fra en nybegynder, det beklager jeg.

Jeg siger mange tak for svarene.
Avatar billede knudfjj Praktikant
10. februar 2010 - 07:41 #5
Hej nordicwolf.
Hvis du lige vil svare på denne kommentar, så jeg har mulighed for at acceptere med points.

PS. jeg har lige læst retningslinierne for dette forum