Avatar billede sthen Nybegynder
10. februar 2010 - 11:45 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Problemer med tidsangivelse hos one.com

Hej med jer

Som I nok ved har One.com opsat nye servere.
Disse servere er opsat efter GMT tid og ikke som tidligere GMT+1.

Alle mine scripts er bygget op over tidsangivelsen EPOCH systemet (altså antal sekunder efter 01.01.1970).

Derfor passer mine tidsangivelser ikke længere.

Kan jeg (nemt) komme over dette, eller skal jeg ind og ændre ALLE mine scripts???

HASTER
Avatar billede michael_stim Ekspert
10. februar 2010 - 11:51 #1
Er det ikke bare at skrive/ringe til one.com? Det er vel ikke for meget forlangt at der servere skal være sat rigtigt op.
Avatar billede sthen Nybegynder
10. februar 2010 - 12:06 #2
Har en supporter på lige nu som er dum som en dør.
Avatar billede michael_stim Ekspert
10. februar 2010 - 12:11 #3
Jeg er også i kontakt med en ;o)
Avatar billede michael_stim Ekspert
10. februar 2010 - 12:13 #4

Karsten: Hej. Hvad kan jeg hjælpe med?
Dig: Hej Karsten. Undrer om i har planer om at ændre tiden på jeres webservere? Som det er nu står de til GMT og ikke GMT + 1
Karsten: Det er forskelligt fra server til server.
Karsten: Hvis den server du er på nu står til GMT, så vil det sandsynligvis forblive på den måde.
Dig: Men da utroligt meget kodning, kodes efter tid, er det så ikke en idé at have det samme på alle?
Dig: Og da vi er i DK, er det nærliggende at man sætter sine servere op efter dansk tid, eller?
Karsten: Vi prøver så vidt muligt at have det delt op fornuftigt, men vi har kunder mange forskellige steder, så det er desværre ikke altid muligt.
Dig: .dk domæner på danske servere???
Karsten: Som sagt, vi har mange forskellige kunder.
Karsten: 3drenderchaos.com
Karsten: Hov, det var en fejl.
Karsten: Nogle kunder vil være heldige at have den tidszone der passer dem bedst, men andre ikke er så heldige. Derfor er det altid en god idé at have en script på sit webhotel der definere tidszonen som du ønsker den.
Dig: Det er ikke mig, men en bekendt. Er det muligt at blive flyttet til en server, hvor tidszonen er korrekt?
Karsten: Det er desværre ikke muligt
Avatar billede michael_stim Ekspert
10. februar 2010 - 12:16 #5
Ser desværre ud til at du må kode dig ud af det.
Avatar billede michael_stim Ekspert
10. februar 2010 - 12:19 #6
Avatar billede michael_stim Ekspert
10. februar 2010 - 12:23 #7
<?php
date_default_timezone_set('Europe/Copenhagen');
echo date("Y-m-d H:i:s");
?>

Hvis du så laver en funktion du kalder på hver side, så løber du ikke ind i de problemer mere. Så er det kun ét sted der skal ændres, hvis der ændres tidszone.
Avatar billede sthen Nybegynder
10. februar 2010 - 12:38 #8
Kigger lige på det - tak
Avatar billede sthen Nybegynder
10. februar 2010 - 12:47 #9
Tak - det fungerer - læg lige et svar
Avatar billede michael_stim Ekspert
10. februar 2010 - 12:51 #10
Ellers tak, samler ikke på point. Læg selv et svar og accepter.
Avatar billede sthen Nybegynder
10. februar 2010 - 13:21 #11
Tak tak
Avatar billede majbom Novice
10. februar 2010 - 15:04 #12
det er sq da ringe af one
Avatar billede sthen Nybegynder
10. februar 2010 - 15:07 #13
Ja og hele chatten kan du se her:

info: Velkommen til One.com chatsupport. Vi gør vores bedste for at besvare dine spørgsmål hurtigt. Der kan dog opstå travlhed hos os, som beklageligvis kan forsinke vores svar.

info: Du chatter nu med 'Karsten'

Karsten: Hej. Hvad kan jeg hjælpe med?

Dig: Hvorfor har I ændret tidsangivelsen på jeres servere fra GMT+1 til GMT?

Karsten: Det er jeg umiddelbart ikke klar over, det kunne tyde på at du er blevet flyttet til en anden server.

Dig: Jamen hvorfor er den ikke sat op som den gamle med GMT+1

Karsten: Det er forskelligt.

Karsten: Ikke alle servere benytter GMT+1

Dig: Det er uacceptabelt at jeg skal ind og ændre ALLE mine scripts blot fordi I ikke ønsker at opsætte jeres servere ens.

Karsten: Beklager, men jeg har desværre ikke mulighed for at ændre tidszonen.

Dig: Hvem har så?

Karsten: Undskyld, det kunne selvfølgelig misforstås, der vil ikke blive ændret på tidszonen.

Dig: Hvorfor HAR I så allerede gjort det??

Karsten: Som sagt virker det til at du er blevet flyttet til anden server, det kan dog også have været en opgradering der har gjort det.

Dig: Ja jeg er udmærket godt klar over at I har skiftet fra HP til IBM servere, men hvorfor har I ikke sat dem ens op???

Karsten: Nogle kunder vil være heldige at have den tidszone der passer dem bedst, men andre ikke er så heldige. Derfor er det altid en god idé at have en script på sit webhotel der definere tidszonen som du ønsker den.

Dig: Og hvordan ser det så ud i php tak

Karsten: Hvordan scriptet ser ud?

Dig: ja

Karsten: Du kan prøve at se dette eksempel: http://www.modwest.com/help/kb.phtml?qid=258&cat=5

Dig: Tak
Avatar billede showsource Seniormester
13. februar 2010 - 12:49 #14
Blot en tilføjelse:
Man kan også bruge time_zone

<?php
$pc_date = mysql_query("SELECT NOW() as tid") or die (mysql_error());
echo mysql_result($pc_date,0);

echo"<p>";

mysql_query("SET time_zone = '+04:00'") or die (mysql_error());

$ny_date = mysql_query("SELECT NOW() as tid") or die (mysql_error());
echo mysql_result($ny_date,0);
?>

Derudover er det sgu da ringe af one.com
De burde da som minimum sætte time_zone pr. host