Avatar billede konder Nybegynder
12. februar 2010 - 09:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ubekendte i resultat fra formular

Jeg har en formular bygget på udtræk fra databasen. Således kan man vælge at sætte $antal på $rows["navn"]. Men hvordan får jeg kædet resultatet på lige netop den post($rows["navn"]).
Lidt svært at forklare så..
udtræk fra db:

echo $rows["navn"];
echo " Antal: <select name='antal'>";
$stk = array("","1","2","3","4","5");
foreach($stk as $antal)
{
echo  "<option value='$antal'>";
echo $antal;
echo "</option>";
}
echo"</select>";

Efterfølgende sku jeg gerne ku se antal på $navn og sætte det ind i db.
Avatar billede repox Seniormester
12. februar 2010 - 09:11 #1
Hvorfor ikke navngive din <select> ud fra $rows["navn"]?
Avatar billede konder Nybegynder
12. februar 2010 - 09:58 #2
det prøver jeg, men kan alligevel ikke komme videre med at se navn + antal.
Avatar billede konder Nybegynder
12. februar 2010 - 11:38 #3
Det er måske også lidt i overkanten at forlange at kunne hægte en værdi på rows -udtræk fra databasen.
Avatar billede konder Nybegynder
12. februar 2010 - 12:39 #4
måske noget med et hidden felt der så blev videreført med selectet+
Avatar billede repox Seniormester
12. februar 2010 - 16:28 #5
Det er lidt svært at komme med et løsningsforslag; jeg ved hverken hvad du vil, hvad du har behov for eller hvad det forventede resultat er. Jeg forstår ikke problematikken ud fra det beskrevede ovenfor.
Avatar billede konder Nybegynder
12. februar 2010 - 19:53 #6
Jeg har et udtræk fra db, til en formular.
echo $rows["navn"];
echo $rows["kr"];
og så et nyt felt hvor man kan vælge hvormange stk.(se spg)

når så der submittes til næste side er det umuligt for mig at samle op på dataen og få det vist/overført.
Jeg ville jo gerne have stående på "ordresedlen"
navn,kr,stk. Men jeg kan godt se at det er vanskeligt at få det selectet antal, sammen med enten navn/id.

Men altså jeg har et udtræk fra db, hvor der så er mulighed for at selecte antal udfra hver post, og vil så gerne ha overført
posten og antal- til næste side. (osse sindsygt svært at forklare;)
Avatar billede konder Nybegynder
19. februar 2010 - 09:32 #7
Jeg har stadig ikke knækket nøden. Har nu forsøgt at bruge tidligere hjælp fra eksperten der funger i forhold til chekboxen. Men når jeg forsøger at lave samme trick med en
select-menu virker det ikke. Jeg ønsker stadig at få mulighed for at vælge antal på en rows fra db.

Ønskes yderligere:<br>
<form method='post' action='formular2.php'>
<?php include "../dat/conn.php";

$foresp = mysql_query("SELECT * FROM bi")
or die (mysql_error());
while ($rows=mysql_fetch_assoc($foresp)){
if($_SESSION['stk'] == 1){ // session stk er fra forgående. Hvis du kun er een så bare kryds ønsker af(virker)
echo $rows["navn"];
echo  "&nbsp; kr.";
echo $rows["kr"];

echo "<input type='checkbox' name='varer[]' value ='";
echo $rows["navn"];

echo "'><br>";
}
            else {
    echo $rows["navn"];

echo  "&nbsp; kr.";
echo $rows["kr"];

echo "<select name='styk'><option value=''><option value=";
    echo $rows['navn'];
echo "2'>2</option>
  </select>";
  echo "<br>";
}

og så videre til:
if (isset($_POST['styk'])) {
    echo "<BR><BR><B>Desuden følgende ekstra:</B><br>";

    $styk = $_POST['styk'];
    $_SESSION['stk']= array();
    foreach($styk as $kud){
  $_SESSION['stk'][] = $kud;
}
    $stykker = implode(',', $_SESSION['stk']);
echo $stykker;
//  eller echo $_SESSION['stk'];
  men det eneste der vises er:Desuden følgende ekstra:</
Avatar billede konder Nybegynder
21. februar 2010 - 14:17 #8
lukker desværre