Avatar billede Soer9960 Nybegynder
15. februar 2010 - 15:20 Der er 7 kommentarer

Findes denne adapter?

Hej.
Jeg søger en adapter som kan gå fra: VGA/HDMI stik ud til et S-video. Hvis i har en løsning må i meget gerne sette et link ind. :-)
Avatar billede thov Forsker
15. februar 2010 - 15:39 #1
http://sewelldirect.com/pc-to-tv.asp
Konverterer VGA til s-video.

HDMI er digitalt, og er derfor mere kompliceret at lave om til det analoge s-video.
Avatar billede Soer9960 Nybegynder
15. februar 2010 - 15:47 #2
Konvertere er bare meget dyre.. :/
Avatar billede thov Forsker
15. februar 2010 - 16:19 #3
$30 dyrt? Tjaa..
Problemet er bare, at i VGA signalet, har rød/grøn/blå hver deres ledning, i s-video er de samlet i een.

En simpel adapter, uden lidt elektronik, er derfor udelukket.
Avatar billede Soer9960 Nybegynder
15. februar 2010 - 16:41 #4
Men der findes ingen adapter fra VGA/HDMI til s-video eller?? :D
Avatar billede thov Forsker
15. februar 2010 - 17:16 #5
Nej, HDMI er endnu værre, for det er et digitalt signal (Nuller og etter i ufattelige mængder).

VGA og s-video er begge analoge.
Avatar billede Soer9960 Nybegynder
15. februar 2010 - 18:13 #6
Altså det er fordi at jeg vil forbinde min bærbar med mit tv men mit tv har kun Scart ingang og min bærbar har VGA udgang og HDMI udgang hvis du finder et kabel må du meget gerne sende linket. ;)
Avatar billede thov Forsker
15. februar 2010 - 18:51 #7
Både VGA og SCART håndterer RGB signaler. Desværre er Sync. signalerne forskellige, så man kan ikke bare koble dem sammen.

For loddekoblesvingere er der en billig løsning her:
http://pinouts.ru/VideoCables/vga2scart_scheme_pinout.shtml

Men bare et kabel med stik i enderne - det findes ikke.