Avatar billede haslund83 Nybegynder
16. februar 2010 - 11:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Min Packard Bell computer nægter at printe på HP F380

Hej Alle

Jeg har et mærkeligt problem der lyder som flg.

Når jeg klikker print på min Packard Bell bærbare sender den printet til printjoblisten som den skal, og sender data og.... så sker der ikke mere, jobbet bliver i vinduet og siger "Fejl - Udskriver" og så skal computeren genstartes for at slette jobbet?

er der nogen der kender dette problem?
Avatar billede argememnon Nybegynder
17. februar 2010 - 11:20 #1
Den her tråd følger jeg med spænding. Sidder og bakser med en kammerats computer som har præcis samme problem.

Jeg har forsøgt at afinstallere printer, for herefter at geninstallere den. Jeg har via enhedshåndteringen slettet og geninstalleret usb-porte... men intet virker...
Avatar billede haslund83 Nybegynder
17. februar 2010 - 11:36 #2
Jeg ved ikke om det handler om en HP printer i dit tilfælde(hvilket jeg også tvivler på er årsagen til missæren) men efter 20-30 minutters chat på hp's support, fik jeg et link til et diagnostiserings værktøj som fortæller mig - HOLD FAST - Alt er i den skønneste orden! MEN det er selvfølgelig bare et virtuelt fatamorgana! Det sjove er at den checker:

tovejskommunikation med printer OK
usb forbindelse                OK
printdriver                    OK
spool                          OK

tilgengæld får den en fejl til aller sidst fordi den Testudskrift der er en del af proceduren ikke kommer ud af printeren og ligger sig til at dø i printkøen :) heftigt! Jeg prøver jo bare at printe min samling af eyeQ sange ud ;)
Avatar billede argememnon Nybegynder
17. februar 2010 - 12:13 #3
Det handler også om en HP printer, og du har ganske ret, det er ikke der problemet ligger, da printeren fungere fint med alle andre computere end Packard Bell'en....

Og bortset fra EyeQ sangene har jeg samme problem, altså at alt ser ud til at være i skønneste orden, men ikke desto mindre vil lortet ikke printe...

P.S. EyeQ problemt bør du måske også søge hjælp til at få løst ;-)
Avatar billede haslund83 Nybegynder
17. februar 2010 - 12:19 #4
Du har ret... men det er sindsygt vanedannende! ... I Want What She´s Got...du du du duuu - skriver tilbage når jeg når videre i mine undersøgelser. (vedr. pc/printer problem - ikke eyeQ)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
22. februar 2010 - 09:55 #5
Jeg antager vi snakker WinXP?

Prøv at tjekke i stien C:\windows\system32\spool\printers og se, om her ligger filer.

Hvis der gør, så slet dem (i så fald er det efterladte filer fra et forlist printjob).

Kan du ikke slette dem, er det fordi de er låst af printspooleren.

I en kommandoprompt skrives: Net stop spooler
Slet filern
Og i kommandoprompten skrives: Net start spooler

Teste teste - virker det nu?

Hvis ikke det virker, så prøv om muligt med et helt andet USB-kabel. Visse kabler/stik er ikke helt så gode/stabile.

Og kommer vi endelig dertil, er næste skridt helt af afinstallere printeren på systemet. Men da det kræver en del mere, tager vi den i "afsnit 2" :-)
Avatar billede haslund83 Nybegynder
22. februar 2010 - 10:45 #6
Det gælder faktisk ein windows 7 maskine :( men det lyder interesant det du skriver :) kan man gøre noget lign. i windows7?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
22. februar 2010 - 10:57 #7
Svaret BURDE også gælde for Win7 og Vista - men da jeg ikke personligt har leget med printproblemer på nyere OS´, er jeg ikke klar over om der er flere drillerier.

Bl.a. kan man ikke stoppe/starte spooleren via en kommandoprompt (med mindre den er startet med administratorrettigheder) - her er det lettest via et højreklik på "Computer", vælg "Administrer" (som så startes om med adm-rettigheder), vælg "Tjenester og programmer" og "Tjenester", og her finde "Print Spooler" som kan stoppes og startes med et højreklik...
Avatar billede haslund83 Nybegynder
03. august 2012 - 18:37 #8
Fandt aldrig løsningen :( lukker og slukker