Avatar billede rosengaardmike Nybegynder
16. februar 2010 - 12:52 Der er 8 kommentarer

formatering

Hej

Jeg tror jeg har fået "orm"  eller en eller anden form for virus - der kalder sig selv for "security Tool" den fortæller mig ustandselig at der er problemer og spyware og alt muligt - men den vil ikke fjerne noget, og den fylder op foran skærmen så jeg ikke kan se andet end den - den popper op ustandselig - og den kan ikke fjernes i "fjern programmer" for der optræder den slet ikke - der er nok ikke andet at gøre end at formatere hele PCen - men hvordan gør jeg det ?? det er windows vista

kan en eller anden fortælle mig hvorledes jeg skal bære mig ad

Mike
Avatar billede michael_stim Ekspert
16. februar 2010 - 12:59 #1
Tror nu ikke du behøver at tilgå sådanne drastige tiltag. Prøv at gå ind på spywarefri.dk og se om du ikke kan få hjælp til at rense PC'en der ;o)

Du kan også prøve her. Opret spørgsmålet under virus kategorien, tror jeg den hedder.
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2010 - 13:01 #2
Har du prøvet at køre MALWAREBYTE http://www.helgec.dk/virus_etc.html
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2010 - 13:03 #3
Vedr. Formatering installer Vista http://www.helgec.dk/vista-install.html - formatering fra figur 6 og fremefter
Avatar billede poko1 Ekspert
16. februar 2010 - 13:06 #4
du skulle gerne kunne fjerne den uden at miste alle dine programmer der er masser af værktøjer på nettet. du kunne også under opstart holde shift tasten nede så den kun indlæser windovs så går du til kør skriver msconfig og fjerner alle markeringer undtagen antivirus programmet. og så går du igang med at fjerne den.
http://dk.pcthreat.com/parasitebyid-8345dk.html
Avatar billede off-line Nybegynder
16. februar 2010 - 13:20 #5
Der er også rigtig mange åbne spørgsmål at se på:
http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/rosengaardmike
16. februar 2010 - 14:25 #6
Jeg kan godt forstå, at du som ny bruger (???) har svært ved at finde rundt i dette forum.
Det er en dog god ting at vide, at denne kategori er beregnet til fejl og forslag ved brug af Eksperten.dk...
Derfor syntes jeg at du burde have oprettet dit spørgsmål under en anden mere passende kategori...

PS: Hvis du 'gider' at se til din tidligere spørgsmål, så kan der være at der også er nogle her der 'gider' at hjælpe dig... *S*
Avatar billede rosengaardmike Nybegynder
17. februar 2010 - 13:42 #7
OK - mange tak for alle svarene - det hjælper at vide noget om det en anden gang - men jeg har valgt at installere Windows 7 ultimate, istedet og alle filer var allerede gemt forinden på ekstern harddisk - men Tak, hvem skal jeg give point hér, jeg er jo glad for alle der giver respons ???
12. september 2010 - 12:20 #8
(Dig selv da spm. er lagt i forkert kategori!)