16. februar 2010 - 15:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Synology og PS3

Hej Eksperter

Jeg har en Synology DS209 hvor jeg har lagt nogle film ind på. Når jeg så vil se filmen inde på tv'et, igennem PS3'en, så kan jeg ikke få undertekster på filmen. Jeg har prøvet at konvertere med næsten alle de progammer jeg har kunnet finde, uden der var noget der hjalp. Lægger jeg så filmen ind på min eksterne harddisk, kan jeg fint se filmen med undertekster og det hele (jeg bruger java ps3 mediaserver). Jeg kunne bare godt tænke mig at min Synology også kunne bruges til det, da jeg har tre terabyte ledig til alle mine film....Min PS3 er kablet til internettet (50 Mbit)
På forhånd tak.

Venlig hilsen
Ole
Avatar billede Six Nybegynder
16. februar 2010 - 18:02 #1
Du kan ikke få underteskter på dine film, på din PS3 - medmindre de er "Hardcoded" I selve filmen. Så hvis du skal have underteskter på, så skal du konvetere dine film og hardcode underteksterne ind i filen. Så kan den vise dem, men ellers ikke. VIA Synology løsningen. - Hvis du bruger f.eks. http://code.google.com/p/ps3mediaserver/ til din computer og så streamer via din computer til ps3, så kan du få den mediaserver der til at vise underteksterne, men det kræver jo så at din computer er tændt når du skal se film.
17. februar 2010 - 09:46 #2
Hej Fjappe

Ja det var jo netop det jeg gerne ville. Samle alle mine video'er et sted og så kunne se dem uden at computeren er tændt. Ved du hvilke programmer der bruges til at konvertere og hardcode undertekster ind på filmene?

Venlig hilsen
Ole
Avatar billede Six Nybegynder
17. februar 2010 - 17:29 #3
Hej Ole

Du kan prøve denne guide, den skulle virke - men vær sikker på at vælge det videoformat der understøttes på din ps3: mp4.

http://forum.videohelp.com/threads/298094-How-to-convert-any-video-to-AVI-or-MP4-or-MKV-with-burned-in-subtitles
17. februar 2010 - 18:55 #4
Hej Fjappe

Jeg har simpelthen opgivet. Kan ikke finde ud af det, øøøvv.
Men tak fordi du forsøgte at hjælpe mig.

Venlig hilsen
Ole
Avatar billede brynjesmeden Praktikant
28. oktober 2010 - 17:31 #5
Hej med jer
Jeg sidder med det samme problem når jeg bruger min ps3, men med min WDlive virker det fint, så mit problem ligger nærmest i at jeg også gerne kunne streame mine film til min bærbar fra min synology 209+ når jeg er i mit sommerhus, og der er mange ideer til hvad man kan gøre, men når man ikke er GOD til it så er det meget svært. så jeg tænkte på om der findes et program (lige som i gamle dage når man lavede svcd) som kan brande teksten fast på filmen når man ripper den
VH RP
Ps. har lige købt et nyt tv som også kan streame mine film fra serveren men det er også uden tekst SURT jeg troede lige at jeg kunne komme af med alle de boks :-)
Avatar billede brynjesmeden Praktikant
28. oktober 2010 - 18:06 #6
Det der undre mig er, at når jeg sidder inde for mine EGNE 4 vægge så kan jeg godt se film på "min bærbar" fra min server MED tekst men når jeg er uden for mit eget netværk altså via internettet så er der ingen tekst ???????? en der kan forklare