Avatar billede gizp Nybegynder
17. februar 2010 - 14:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

2 partioner på transportal harrdisk

Hej Eksperter!

Jeg har lige fået mig en transportabel harddisk fra iomega på 500 gb. Jeg ville egentlig have haft den, således den kunne bruges til mit surroundsystem. MEN, jeg har så haft fat i manualen til anlægget hvor jeg kan se at den kun understøtter FAT 12/16/32 ..

Mit spørgsmål er så om jeg kan oprette en ny partion på harddisk med fat filsystem?

I Windows 7 kan jeg formatere den som exFat, vil det mon virke?

Mvh. gizå
Avatar billede gizp Nybegynder
17. februar 2010 - 15:12 #1
Nå! Nogen gange er man bare lidt for hurtig .. Fandt en tutorial:

http://www.online-tech-tips.com/computer-tips/formatting-external-hard-drive-to-fat-32/

Beklager :)
Avatar billede poko1 Ekspert
17. februar 2010 - 15:16 #2
Det kan du gøre ved at højreklikke på denne computer tryk administrer tryk diskhåndtering og derfra højreklikke på disken slette disken oprette en ny partition hvor du vælger størrelse og format fat eller ntfs der efter det samme for den resterende del
Avatar billede poko1 Ekspert
17. februar 2010 - 15:19 #3
Ja nogle vil jo hellere bruge tredieparts værktæjer i stedet for dem der følger med deres windows
Avatar billede ksoren2 Nybegynder
17. februar 2010 - 16:01 #4
Du kan ikke med Windows formatere så stor en fat32 partition. Derfor vælger nogle at bruge andre værktøjer
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2010 - 18:09 #5