Avatar billede king_frusty Nybegynder
18. februar 2010 - 22:46 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Printer sharing problemer i xp-vista netværk

Jeg har et problem med deling af printer på netværk.
Setup er som følgende.
XP stationær pc med win xp sp3 og her sidder der en HP Color Laserjet 4550 på.
VISTA Laptop (denne skal kunne skrive ud på ovenstående printer)
Begge PC'er er i samme arbejdsgruppe (WORKGROUP)
Har installeret LLTD-protokollen (Link Layer Topology Discovery) på XP maskinen (den siger dettte ikke er nødvendigt da jeg har sp3 installeret)
XP maskinen kører NTFS
Jeg kan GODT se VISTA maskine på XP netværk, men kan ikke se XP maskinen på VISTA netværk.
Hvis jeg share en folder på XP maskinen og Pinger den fra VISTA kan jeg godt komme ind i mappen, men kan ikke se den på VISTA maskinen.
Når jeg tilføjer Printer på VISTA maskinen, så "finder" den godt nok printern, men den kommer op og siger adgang nægtet. (PrinterER shared)
Hvad pokker gør man så nu???

Vil bare have mulighed for at skrive ud på den Printer fra Min Laptop.
XP maskine er slet slet ikke god nok til at kører Hasta La VISTA
Avatar billede king_frusty Nybegynder
18. februar 2010 - 23:15 #1
Hvis jeg i "SØG" på VISTA maskinen skriver \\XP's maskine IP , så kan jeg godt se den og jeg kan se printere og alle delte mapper. Prøver jeg på at gøre noget somhelst forx. udskrive testside, så svare pc igen med ADGANG Nægtet
Avatar billede king_frusty Nybegynder
19. februar 2010 - 09:49 #3
treatmenice .... har fulgt begge links og gjort som der står, der er ingen fremgang
Skal man "starte" LLTD-protokollen (Link Layer Topology Discovery) på XP maskinen  ?? og hvis man skal, hvor f... gør man så det ??
Man kan ikke se XP maskinen overhovedet under KORT OVER NETVÆRK i VISTA
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2010 - 10:01 #4
er de på samme domæne bare så den ene ikke hedder noget andet
Avatar billede king_frusty Nybegynder
19. februar 2010 - 18:38 #5
Ja, de er på samme domæne

Syntes det er underligt at jeg kan skrive \\192.168..... og finde PC samt printer
men når jeg prøver at connecte til printer siger den adgang nægtet
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2010 - 08:34 #6
ved det ikke rigtigt men kunne være noget med dine rettigheder på maskinen at gøre er den logget rigtigt ind i domænet

log den af domæne og log den på igen

havde et problem på en skole med noget af det samme hvor jeg gjorde det + jeg slettede den og gendannede den fra papirkurven
ja du læste rigtigt og den dag i dag ved jeg ikke hvorfor - det skal du selvfølgelig ikke gøre men det var løsningen
Avatar billede king_frusty Nybegynder
21. februar 2010 - 19:57 #7
Det er simplenhen ufatteligt at et firma som microsnot kan lave 2 styrersystmer der ikke kan arbejde sammen...................
Fatter ikke den mand er blevet så rig
Avatar billede king_frusty Nybegynder
22. februar 2010 - 10:10 #8
lukker denne tråd
har været på besøg hos en meget god ven og skal tilbage nu
vi nåede desværrer ikke at fixe dette problem
måske han køber en pc eller en anden printer så det kan lykkes
takker for hjælpen
hvad gør jeg med  de points ??
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2010 - 10:15 #9
du lukker den bare med eget svar
Avatar billede king_frusty Nybegynder
03. september 2010 - 07:07 #10
ok