Avatar billede bgjensen Nybegynder
20. februar 2010 - 18:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Defekt strømforsygning til router

Jeg har en strøm adapter hvor på der står Output 12V - 2A som er gået i stykker.

Kan man købe en universal strømforsygning som jeg ville kunne bruge.
Kan ikke finde en som giver 12V - 2A
Avatar billede bgjensen Nybegynder
20. februar 2010 - 18:28 #1
Jeg har en universal adapter hvor på der står 3 til 12 V men kun 500mA, routeren kan tænde med den, men ved ikke om det vil give andre problemer.
Avatar billede ksoren2 Nybegynder
20. februar 2010 - 18:45 #2
Hvis routeren kan trække op til 2A, så er det ikke helt godt. Det er fire gange så meget som strømforsyningen er bygget til at levere.
Avatar billede ksoren2 Nybegynder
20. februar 2010 - 18:48 #3
En strømforsyning der er på kraftig overarbejde > ustabil strøm, kraftig varmeudvikling > nedbrud
Avatar billede bgjensen Nybegynder
20. februar 2010 - 18:53 #4
Den sidder heller ikke til, tænkte det nok ville give problemer.

Så må på jagt efter en ny strømforsygning.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. februar 2010 - 09:04 #5
http://www.printermaster.dk/PSU/powersupplies.htm
Måske kan du bruge en fra denne side?
Avatar billede bgjensen Nybegynder
21. februar 2010 - 10:13 #6
Jeg har fundet en som kan levere 2300mA ved 12V, den kan jeg vel godt bruge ikk?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. februar 2010 - 10:24 #7
Ja det kan du. Du skal bare være opmærksom på, den leveres med adapterstik, så du har mulighed for at montere den. OBS!!! Er det en der kan levere kraftigere spændinger end 12 volt, skal du huske at at den er sat til 12 volt! Du brænder dit udstyr af ved forkert brug. Vær også opmærksom på at stikkene nogle gange kan vendes så polariteten skifter.