Avatar billede jb00797 Nybegynder
22. februar 2010 - 11:28 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Formatering af harddisk - sektor størrelse

Hej,

Jeg har en harddisk som jeg gerne vil have til at have en sektor størrelse på 512 byte, så jeg forsøger at formatere den gennem windows's indbyggede funktion til at formatere med.

Jeg kan sagtens vælge 512 byte i listen, men efter endt formatering har disken en sektor størrelse på 1024 byte. Kan det ikke lade sig gøre at få den til at have 512 byte?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. februar 2010 - 14:14 #1
Prøv et ikke Windows baseret program som denne:http://www.paragon-software.com/home/pm-express/
Prøv at se om programmet giver dig muligheden for 512 byte.
Avatar billede off-line Nybegynder
22. februar 2010 - 14:44 #2
Om Express kan gøre det, ved jeg ikke, men server versionen kan
gøre det, når man under formatering trykker på "More options"
Men det er da et forsøg værd.
Avatar billede off-line Nybegynder
22. februar 2010 - 14:54 #3
Havde jeg set, at spørger har en masse spørgsmål, han ikke har
gidet lukke, havde jeg ignoreret spørgsmålet:(
http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/jb00797
Avatar billede jb00797 Nybegynder
22. februar 2010 - 15:29 #4
Jeg glemte vist at få sagt det var en ekstern harddisk jeg ønskede at få formateret. Når jeg installere det ovennævnte program kan jeg kun ændre på den harddisk der sidder i min computer?

off-line > Jeg beklager, jeg er gået igang med en forårsrengøring.
Avatar billede off-line Nybegynder
22. februar 2010 - 15:41 #5
Det glæder mig du er gået igang med forårsrengøringen, som du kalder det:)

Du skriver ...? Er det et spørgsmål eller en konstatering?
Avatar billede jb00797 Nybegynder
22. februar 2010 - 15:46 #6
Ja også selvom der ikke er meget forår endnu ;)

Det var en konstatering.
Avatar billede off-line Nybegynder
22. februar 2010 - 15:57 #7
Ok så får man åbenbart ikke helt de samme muligheder med freeware,
som betalingsprogrammerne - forståeligt nok.
Nu har jeg ikke en ekstern HDD (har 2 i computeren) men har prøvet
at sætte en USB pen i. Får så denne mulighed: Please select
numbers of sectors per cluster.

Ellers prøv, om prøveversionen af denne kan gøre det.
Du skal sikkert registrere dig, for at få en prøve nøgle.
http://www.paragon-software.com/home/pm-personal/
Server kan kun downloades som Demo, så den virker næppe?
Avatar billede off-line Nybegynder
25. februar 2010 - 16:18 #8
Fandt du ud af noget, eller er det lukketid?
Avatar billede off-line Nybegynder
26. februar 2010 - 18:55 #9
Nå jeg afmelder i alt fald spørgsmålet.
Avatar billede jb00797 Nybegynder
01. marts 2010 - 12:54 #10
off-line > Beklager jeg var offline i et par dage.

Det løste ikke problemet, men jeg har opgivet og bestilt en ny harddisk.

Men vil i lægge et svar, så får i points som tak for i gad hjælpe.
Avatar billede jb00797 Nybegynder
18. august 2010 - 12:37 #11
Lukketid