Avatar billede vonb Nybegynder
23. februar 2010 - 10:13 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hvad ville du vælge?

Et klassisk spørgsmål - Hvilken bærbar pc skal jeg vælge.

Har snævret det ned til nedenstående to:

Acer Aspire 5740G 15.6"WXGA http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=577960&cks=ASS&assoc=B2EE2DC9-79A9-4643-8E9B-BB3EEB25CF18

Zepto Znote M15b http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=3243&osCsid=95f0ea611abf8ebf62cfae432839c876
(det er taget højde for at zepto er gået konkurs - der er stadig garanti på)

Forklar gerne din begrundelse.
Avatar billede drenriza Nybegynder
23. februar 2010 - 10:24 #1
det kommer an på hvad du skal bruge maskinen til.
Avatar billede michael_stim Ekspert
23. februar 2010 - 10:24 #2
Acer'en: Bedre grafik, nyere PC, bedre processor.
Avatar billede vonb Nybegynder
23. februar 2010 - 10:31 #3
@drenriza Primært skal den bruges til hverdags ting (mail, internet etc.), men jeg skal også bruge den til at køre CS4 pakken, samt lidt gaming (ikke noget vildt krævende).

@michael_stim men er i3 bedre end core 2 duo? Aceren har mindre ram.
Avatar billede michael_stim Ekspert
23. februar 2010 - 10:38 #4
http://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php

core i3 = rank 158
Core2Duo = Rank 264

RAM kan du opgradere med prisforskellen ;o)

HD'en i Zeptoen er også hurtigere, men mindre. Men ville til hver en tid vælge Acer'en.
Avatar billede michael_stim Ekspert
23. februar 2010 - 10:43 #5
Det jeg kigger efter, når jeg køber laptop, er at de dele der ikke kan skiftes ud, eller er dyre at få skiftet, er gode. Grafik, skærm og processor bl a. Webcam, RAM, HD, netkort osv, er billige komponenter idag og er lette at "adde".
Avatar billede drenriza Nybegynder
23. februar 2010 - 11:08 #6
jeg forestiller mig ikke lige at en gfx chip er nem eller billig at skifte. Eftersom den også skal passe til den specefic bærbar model. Oven i hatten er zepto konkurs, så hvis man vælger den bærbar kan jeg ikke se hvor man skulle få sådan en fra.

ram og hd er forholdsvis simpelt & "billigt".
Avatar billede vonb Nybegynder
23. februar 2010 - 11:11 #7
det har du ret i...... jeg tror du har overtalt mig.

smider du ikke et svar
Avatar billede vonb Nybegynder
23. februar 2010 - 11:12 #8
@michael_stim
Avatar billede michael_stim Ekspert
23. februar 2010 - 11:16 #9
Ellers tak. Samler ikke på point.
Avatar billede vonb Nybegynder
23. februar 2010 - 11:27 #10
forståeligt nok, så må du "nøjes" med en tak.

Og hvis nogen derude vil ha' 200p, så smid et svar.
Avatar billede michael_stim Ekspert
23. februar 2010 - 11:31 #11
Hvis drenriza ikke vil have, lægger du bare et svar selv og accepterer.
Avatar billede drenriza Nybegynder
23. februar 2010 - 11:36 #12
nej det er ok, har ikke gjort det helt store.
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. februar 2010 - 11:55 #13
#6
Oven i hatten er zepto konkurs, så hvis man vælger den bærbar kan jeg ikke se hvor man skulle få sådan en fra.

Rosenmeier købte Zeptos lager 2 mdr. før Karsten Ree lod firmaet gå konkurs - ja en svinestreg, men lad det nu ligge ...

Dvs. den maskine er kommet fra Rosenmeier, gennem en forhandler.
Det skal siges at der ikke er flere på lager af den model, og at de selvfølgelig er 2 års garanti.
Avatar billede vonb Nybegynder
23. februar 2010 - 12:04 #14
Det er også sådan jeg er informeret.
Avatar billede vonb Nybegynder
23. februar 2010 - 12:04 #15
jeg lukker tråden