Avatar billede hkb-x Nybegynder
23. februar 2010 - 11:31 Der er 2 kommentarer

Tjek om hele strengen passer på et regulært udtryk

Jeg sider og leger lidt med nogle lidt avancerede regulære udtryk i python.

Jeg har følgende udtryk: re.compile('^$|(?:([\w_]+)(<|>|=)([\w\d]+),*)', re.UNICODE)

Det skal bruges til at overføre en streng af sekvensen: "arg1=val1,arg2<val2" til datatypen: [('arg1','=','val1'), ('arg2','<','val2')]. Dette gøres nemt ved at benytte metoden findall i regexp modulet.

Mit problem er nu at jeg vil teste om hele den tekststreng jeg modtager passer på udtrykket. Med simplere udtryk kan man undersøge om re.match(reqexp, string).end() == len(string) men grundet "?:" stopper match ved først fundne gruppe.

Er der en simpel måde i python hvor man kan unddersøge om en streng ikke macher på et udtryk?
Avatar billede tjp Mester
23. februar 2010 - 14:10 #1
Hvis hele streng skal matche udtryk så start udtryk med '^' og slut med '$' og undlad multiline.
Undre mig lidt over '^$|' i starten og ',*' i slutningen af dit udtryk?
Avatar billede tjp Mester
23. februar 2010 - 14:16 #2
Desuden svarer '\w' til [A-Za-z0-9_], så [\w\d] og [\w_] er vist ikke helt det du mener?