Avatar billede bvk Juniormester
27. februar 2010 - 14:07 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Næsten samme brev til 6 personer

Jeg arbejder med office 2007 - Word
Jeg har 6 personer som jeg jævnligt skriver til.
Der er jo et brevhoved, en fællestekst (til alle 6), en personlig tekst (måske ikke til alle) o.s.v.
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. februar 2010 - 14:20 #1
Når det ikke er værre, så ville jeg foreslå qa du lavede en skabelon.

Skriv lt det som er standard og stort set ikke skal ændres, og gem domumentet som skabelon (jeg merer det er .dot format) hvis du gemmer den det rigtige sted (sammen med de andre skabeloner, kan du vælge den når du starter med et nyt dokument, og så bare udfylde det der mangler.

Du kan også overveje noget brevfletning, men til 6 personer, er det i mine øjene at skyde lidt over målet
Avatar billede bvk Juniormester
27. februar 2010 - 14:43 #2
Hmm, jeg forsøger mig lige med en skabelon....., har ikke oprettet disse før.
Avatar billede bvk Juniormester
27. februar 2010 - 14:59 #3
Øhh..., nu spørger jeg måske lidt dumt, men hvad er fordelen ved, at gemme som skabelon?
Et alm. dokument kan jo også tilpasses fra gang til gang???
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. februar 2010 - 15:05 #4
Fordelen er at når du åbner på baggrund af en skabelon, så vil word standard kun give dig mulighed for at gemme som dokument, du kommer med andre ord, ikke til at gemme et brev ned over din skabelon og dermed "ødelægge" den

Du kan også brugee et dokument, men lur mig om ikke du så risikerer at glemme at slette et eller andet så brevet kommer frem med forkert navn eller tekst
Avatar billede bvk Juniormester
27. februar 2010 - 20:06 #5
ja men...., jeg gider jo ikke, at skal kopier/sætte teksten ind fra den første, til de næste 5.
Det skulle gerne laves sådan, at når jeg har 6 sider, og det jeg skriver på den første, også bliver skrevet på de næste 5 automatisk.
Avatar billede bvk Juniormester
27. februar 2010 - 20:10 #6
Jeg havde forestille mig en skabelon med 6 formular-/tekstfelter i, hvor de sidste 5 bliver udfyldt, samtidig med, at man udfylder nr 1.
Forstår I hvad jeg mener?
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. februar 2010 - 20:36 #7
Det kan sagens lade sig gøre, men så er vi ude i en lidt større løsning hvor du arbejder med fletning og så skal der laves et eller andet system hvor du har et interface hvor du indtaster de ting der skal fyldes i.

Typisk laves sådan noget i vb script eller med web teknologi som php eller asp. Det er dog lidt langt at gå for 6 breve
Avatar billede bvk Juniormester
27. februar 2010 - 20:48 #8
NEJ, jar har for år tilbag lavet noget i Word.
Når jeg skrev i et tekstfelt blev 5 andre felter udfyldt med samme tekst.
Jeg kan bare ikke huske hvordan???

Nu er det jo ikke kun én gang jeg skal skrive til de 6 personer.
Avatar billede bvk Juniormester
27. februar 2010 - 22:33 #9
Har selv løst problemet, der er en fantisk guide i Office 2007
Der er 6 trin, man følger og det er det....;o)
Avatar billede bvk Juniormester
27. februar 2010 - 22:34 #10
Har selv løst det.
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. februar 2010 - 22:59 #11
Godt at høre. løste problemer hjælper altid på humøret