Avatar billede kgp43 Nybegynder
01. marts 2010 - 13:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Find resultater hvor enten word1,word2 eller word3 indgår

Hejsa,

Hvordan laver jeg følgende:

$words = "word1,word2,word3"

SELECT id FROM articles WHERE title LIKE '$words' OR keywords LIKE '%words'

- Den skal så finde alle resultater hvor word1, word2 eller word3 indgår.
Avatar billede repox Seniormester
01. marts 2010 - 14:43 #1
Du kan prøve noget ala:
$words = "word1,word2,word3";
$list = explode("," $words);
$sql = "SELECT id FROM articles WHERE title IN ('".implode("', '", $list)."') OR keywords IN ('".implode("', '", $list)."')";
Avatar billede kgp43 Nybegynder
01. marts 2010 - 15:34 #2
får en lille error

Parse error: syntax error, unexpected T_STRING in /home/postwrit/public_html/feed2.php on line 23

$words = "internet,allergy,shoes";
$list = explode(",", $words);

$article_query = mysql_query(""SELECT id FROM postwrit_articles.articles WHERE title IN ('".implode("', '", $list)."') OR keywords IN ('".implode("', '", $list)."') LIMIT 5 ") or die(mysql_error());
Avatar billede kgp43 Nybegynder
01. marts 2010 - 15:36 #3
fik rettet den fejl, var et ekstra " i starten.

Men, den noget er galt - intet resultat bliver vist.
Avatar billede kgp43 Nybegynder
01. marts 2010 - 15:37 #4
Prøvede lige med kun et ord, og stadig intet output.
Koden er en smule for advanceret for mig, ved ikke hvad der kan være galt :(
Avatar billede repox Seniormester
01. marts 2010 - 15:38 #5
...
$article_query = mysql_query(""SELECT id...

Du har to anførselstegn lige efter hinanden...
Avatar billede repox Seniormester
01. marts 2010 - 15:53 #6
Så virkede mit forslag ikke... Du bør prøve at spørge i database kategorien under MySQL. Der sidder nogle kloge hoveder som garanteret ved det.
Avatar billede kgp43 Nybegynder
01. marts 2010 - 17:23 #7
Ok, afventer lige og ser om der kommer andre forbi :)
Avatar billede kgp43 Nybegynder
01. marts 2010 - 19:36 #8
smid et svar du, det virker 100% :D
Avatar billede repox Seniormester
02. marts 2010 - 09:43 #9
Jeg er for langsom - så ikke du havde svaret herinde ;) Beklager :)