Avatar billede alsvik Nybegynder
04. marts 2010 - 14:23 Der er 1 løsning

Formular dupliker value + datedifference

(Først: Beklager at dette indlæg er en slags dublet, det andet blev for uoverskueligt)

Jeg har et par problemer med en formular.

1: Jeg har brug for at duplikere to værdier/values når der bliver trykket på submit. De to værdier QueryDepDate og QueryRetDate skal også sendes som hhv. QueryChkInDate og QueryChkOutDate. Hvordan gør jeg det?

2.Jeg har også brug for at sende QueryDur, som ikke er angivet. Jeg har defor behov for et script som beregner antallet af dage mellem QueryDepDate og QueryRetDate. Det er jo straks mere kompliceret, da der jo gerne skal tages højde for at der er nogle måneder med kun 28 dage og andre med 31. Det er altså langt mere kompliceret end jeg kan håndtere... Kan du hjælpe?

Her er min formular:

<head>
<! -- SCRIPTET INDSÆTTER KALENDERBLAD TIL FELTERNE QueryDepDate g QueryRetpDate -->
<script type="text/javascript" src="calendarDateInput.js">
</script>

</head>
<table border=0 cellSpacing=5 cellPadding=5 width=260 align=left>
<tbody>
<tr>
<td bgColor=#eeeeee vAlign=top width=248 align=left>
  <form id=packageMinimum method=get name=bestil action=http://alsvik.dk/packageindependentacclist?QueryDepID=12678&QueryCtryID=4620&QueryAreaID=0&QueryResID=4621&DestID=0 target="_parent">
<table width=248 border=0 cellPadding=5 cellSpacing=0 bordercolor="#FFFFFF" bgcolor="#FFFFFF" id=table1>
<tbody>
<tr>
<td width=82 class="style1">
<label id=lblDestcd for=depcd>Afrejse fra</label>
</td>
<td width=146>
<select id=QueryDepCD name=QueryDepcd>
<option selected value=CPH>København</option>
<option value=BLL>Billund</option>
<option value=AAL>Aalborg</option>
</select>
</td>
</tr>
<tr>
<td class="style1">
Afrejse</td>
  <td>
<script>DateInput('QueryDepDate', true, 'DD-MM-YYYY')</script>
</td>
</tr>
<tr>
<td class="style1">Hjemrejse</td>
<td>
<script>DateInput('QueryRetDate', true, 'DD-MM-YYYY')</script>
</td>
</tr>
<tr>
<td>
</td>
<td>
<input id=btnSearch value="Klik her og vent" type=submit />

<!-- DISSE TRE VOLDER MIG PROBLEMER-->

<input name="QueryChkOutDate" type="hidden" id="QueryChkOutDate">
<input name="QueryChkInDate" type="hidden" id="QueryChkInDatee">
<<input name=QueryDur id=QueryDur type=hidden />

<!-- DISSE TRE VOLDER MIG PROBLEMER-->

</td>
</tr>
</tbody>
</table>
</form>

Skriv endelig hvis i vil se calendarDateInput.js-filen.

Håber en af jeg kan hjælpe mig. Jeg er på dybt vand her :o)
Avatar billede alsvik Nybegynder
04. marts 2010 - 15:25 #1
Jeg har selv klaret del 1:

<script language="JavaScript">
        function useDuplicate(form)
        {
                var idx;
                {
                        form.QueryChkInDate.value= form.QueryDepDate.value;
                        form.QueryChkOutDate.value = form.QueryRetDate.value;
                                this.form['QueryChkInDate'].disabled=false;
                                this.form['QueryChkOutDate'].disabled=false;

                }

</script>

Og tilføjede denne på submit:

onClick="useDuplicate(this.form)"