Avatar billede Alex01 Nybegynder
08. marts 2010 - 17:33 Der er 7 kommentarer

Forbinde egen router til YouSees medfølgende.

Jeg har lige fået internet hos YouSee og har fået et kombinret modem og router med. Routerdelen er ret dårlig i forhold til den router, jeg allerede har, som jeg gerne fortsat vil benytte. Hvordan kan jeg forbinde min egen router til den som følger med YouSee, som jeg ikke ønsker at benytte?
Min egen er en D-Link DIR-825 og den jeg har fået fra YouSee er en NETGEAR CG3200.
Avatar billede off-line Nybegynder
08. marts 2010 - 18:03 #1
Din gamle router skal altså erstatte den fra yousee?
Du sætter så bare din gamle router til, og går på nettet for
at aktivere den.
Som standard går du bare ind på den via. et web interface og følger den guidede opsætning.

http://se551 eller Http://192.168.2.1
Avatar billede off-line Nybegynder
08. marts 2010 - 18:07 #2
Ps. Min yousee kører på http://192.168.2.1
Avatar billede Alex01 Nybegynder
08. marts 2010 - 21:49 #3
Problemet er, at YouSee routeren får internettet via et coaxial kabel, og der er kun stik til Ethernet i min egen. Så bliver nødt til, at have signalet igennem den fra YouSee over til min egen.
Avatar billede off-line Nybegynder
08. marts 2010 - 23:54 #4
Ok yousee routeren får forbindelse fra dåsen i vægen via coaxialkabel. Men at der ikke er stik til Ethernet forstår jeg ikke. Hvad søren er der så stik til? Er det ikke dette vi taler om?
http://peecee.dk/upload/view/230709
Avatar billede off-line Nybegynder
09. marts 2010 - 23:19 #5
Jeg afmelder spørgsmålet.
Avatar billede smartebenny Nybegynder
10. marts 2010 - 08:23 #6
Du skal skifte din DIR-825 ud med en DAP-1522, så du ikke kører router på router.
Alternativt sætter du DIR-825 opsom et access punkt,
Avatar billede splyfof Nybegynder
26. marts 2010 - 00:28 #7
Hvis du vil tilslutte din oprindelige router så plejer det at gå af sig selv hvis man trækker et kabel fra den port der hedder internet på (i dit tilfælde) D-link'en til en af de fire porte på CG3200.
Du kan så e.v.t. gå ind i CG3200 og deaktivere det trådløse net i den så du er fri for at se på det.

Hvis det ikke virker er der muligvis nogle DHCP konflikter der skal ryddes op i, men prøv det da.