Avatar billede 49jensen Nybegynder
08. marts 2010 - 19:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Indsætte data i rapporthoved

Jeg har en rapport, hvor jeg ønsker at indsætte nogle data, som ikke er relaterede til den forespørgsel som rapporten refererer til.
Kan det lade sig gøre, og hvordan gør man lige det.
Indformationerne som skal indsættes ligger i en tabel.
Avatar billede mugs Novice
08. marts 2010 - 19:52 #1
Er der nogen sammenhæng mellem data i de 2 tabeller?

Eller sagt på anden måde: Hvordan skal rappoten vide, hvilken post der skal indsættes i rappothovedet?
Avatar billede 49jensen Nybegynder
08. marts 2010 - 20:49 #2
Det jeg ønsker er at have en tekstbox hvor jeg kan indtaste en information fra den tabel hvis tilsvarende data jeg ønsker at indsætte, måske med Lookup funktion.

  ACReg  ACType

således at hvis jeg indtaster en registrering for ACReg så hentes
ACTypen.
Avatar billede 49jensen Nybegynder
08. marts 2010 - 20:50 #3
Undskyld, nej der er ingen relation.
Avatar billede mugs Novice
08. marts 2010 - 21:01 #4
I den forespørgsel der ligger til grund for rapporten, kan du indtaste flg. som gælder for et numerisk kriterie:

Udtryk1: DLookUp("[FELTNAVN]";"TABELNAVN";"[ID]=" & [ID])

For et alfanumerisk kriterie gælder denne:

Udtryk1: DLookUp("[FELTNAVN]";"TABELNAVN";"[Navn]='" & [Navn] & "'")

I begge eksempler gælder det, at FELTNAVN og TABLENAVN er de fremmede objekter, mens ID og NAVN er felter i den forespørgsel der ligger til grund for rapporten.

I begge tilfælde kan du så blot trække udtrykket fra feltlisten ned i rapporthovedet eller hvor du nu vil have det.
Avatar billede 49jensen Nybegynder
08. marts 2010 - 21:34 #5
Virker perfekt mange tak
Avatar billede mugs Novice
08. marts 2010 - 21:37 #6
Selv tak - Og tak for point.