Avatar billede wtd_nielsen Nybegynder
09. marts 2010 - 18:34 Der er 1 kommentar

SPF record

Jeg er ved at sætte en spf record i min dns opsætning, men er lidt i tvivl om jeg gør det rigtigt.

Jeg har en virtuel server hos pil.dk og har en række webhoteller samlet på denne server.

Jeg udsender af og til 400-600 mails til tilmeldte nyhedsbrevbrugere. Afsendelsen sker fra ubase.dk. Men alle mails er oprette på et af de andre domæner, som hedder studievalg.dk . Dvs ubase.dk afsender mails hvor afsender er feks mail@studievalg.dk.

Som jeg har forstået det, så skal jeg oprette en spf record på studievalg.dk der fortæller at det er i orden at der sendes @studievalg.dk mails fra ubase. Men skal jeg også angive alle de andre ip'er/domæner som er vist i headeren på en besked sendt fra ubase.dk?

Received: from watt.pil.dk (watt.pil.dk [195.41.47.12])
    by heimdal.pil.dk (Postfix) with ESMTP id 21300BA26
    for <kni@studievalg.dk>;
Received: by watt.pil.dk (Postfix, from userid 106)
    id 1F07D4EB498; Mon,  8 Mar 2010 13:44:55 +0100 (CET)
Received: from perz.pil.dk (perz.pil.dk [193.162.142.117])
    by watt.pil.dk (Postfix) with ESMTP id DFC1A4EB488
    for <kni@studievalg.dk>; Mon,  8 Mar 2010 13:44:54 +0100 (CET)
Received: from www.ubase.dk (perz.pil.dk [193.162.142.117])
    by perz.pil.dk (Postfix) with ESMTP id 8D1B67E947
    for <kni@studievalg.dk>; Mon,  8 Mar 2010 13:44:54 +0100 (CET)

jeg har brugt microsoft spf wizard, men er i tvivl om hvad jeg skal svare ja og nej på:
http://www.microsoft.com/mscorp/safety/content/technologies/senderid/wizard/
Avatar billede ahave Nybegynder
09. marts 2010 - 22:21 #1
Det ser rigtigt ud. Prøv eventuel selv på:
http://www.kitterman.com/spf/validate.html

Ellers tag et kig på gratisdns.dk, der er glimrende guides og de kan varmt anbefales.

/ahave