Avatar billede cvan Nybegynder
12. marts 2010 - 17:20 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Qnap TS-110 - harddisk?

Hej,

Jeg overvejer kraftigt at købe en qnap ts-110, men jeg har ingen idé om hvilken harddisk der vil passe bedst til? Altså jeg læser mange steder på nettet at blæseren på qnap'en er ret støjsvag, så det må meget gerne være en lydløs harddisk på 1+ TB.

Jeg er mest interesserede i at høre hvilke erfaringer folk og hvad de kan anbefale ud fra dette, idet jeg selv kunne søge efter de "grønne" harddiske som knap larmer så meget inde på edbpriser.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
12. marts 2010 - 23:41 #1
Hej
Lige over mit hoved står der en QNAP 409 Turbo Pro, den har 4 x 1 GB og lidt musik fra OC´en eller et fjernsyn der er tændt så kan jeg ikke høre den.
Jeg havde engang en 1x 1 GB også QNAP men jeg mener ikke at den havde blæser, det var vist selve metalkabinettet der kølede harddisken.
Avatar billede cvan Nybegynder
13. marts 2010 - 01:33 #2
Hvilken harddisk har du liggende i din QNAP? :)
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
13. marts 2010 - 10:03 #3
Der ligger 4 stk. Seagate Barracuda 1000 Gbytes 7200. 11

Jeg kan da hvis jeg lytter høre dem klikke, når der skiftes fra den ene til den anden, f.eks. når den kører en selvtest mener at der er kl. 01:00 den er sat til det.
Avatar billede cvan Nybegynder
14. marts 2010 - 21:34 #4
Jeg regner nemlig med at have min liggende inde på soveværelset, omkring 2 meter fra sengen. Har du haft problemer med de harddiske. Kan de anbefales, hvis jeg også skal kunne falde i søvn om natten? :)
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
14. marts 2010 - 23:49 #5
Hej

Nej på intet tidspunkr har de fejlet eller arbejdet unormalt, klippefaste HDD. Og den kører jo 24/7.

Men jeg vil da være lidt bekymret ved at have dem i soveværelset, måske ikke på grund af blæseren, mere fordi at soveværelset er det mest støvfyldte rum i huset, men det er der jo råd for, kør støvsugeren forbi blæseundgangen og tag det støv der sætter sig der.

Må retfærdighedsvis også lige nævne at min står ovenpå 4 tilklippede engangsvaskeklude for at tage vibrationerne i træhylden den står på.
Avatar billede cvan Nybegynder
15. marts 2010 - 22:20 #6
Hej igen,

Jeg har kun mit værelse jeg kan stille den i ellers bliver det køkkenet eller badeværelset :P

Og ja, værelset er virkelig støvet selvom jeg støver det hver dag. Men der er nok ikke andet for end at jeg giver den en tur med støvsugeren en gang i mellem.

Okay, jamen så bliver det nok en enkel af Seagate Barracuda 1000 Gbytes, hvis den er så holdbar som du giver udtryk for, og jeg stadig kan sove samtidig med at den kører :)

Tak for svar.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
15. marts 2010 - 23:16 #7
Velbekomme
Jeg er glad for min og du bliver også glad for din det er jeg sikker på.