Avatar billede fassosa Nybegynder
12. marts 2010 - 20:48 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

strømforsyning

hej

Vi har en Fujitsu siemens stationær pc der ikke vil tændes og fryser helt når den endelig tændes... Når jeg er ved at tænde den siger strømforsyningen mærkelige lyde.. Jeg har ingen garanti på den længere... Og den har været til reparation før...

Det er en Fujitsu Siemens Scaleo P300
Den siger sådan en kortslutningslyd hvis du ved hvordan det lyder sådan iiiiivvvvvv..

PC en har virket før..
hvad skal jeg gøre ??
med venlig hilsen

fassosa
Avatar billede fassosa Nybegynder
12. marts 2010 - 21:33 #1
Product: Scaleo P -p P300 0 512MB

Audio AD 1888

Chipset SIS 649+SIS 965

RADEON X600 LAN Realtek RTL 8201

fujitsu siemens scaleo p 300

pentium 4 3,0 ghz

240v 50hz 4,0a
Avatar billede besle Nybegynder
12. marts 2010 - 21:44 #2
Sæt en anden strømforsyning i og tjek om det virker. hvis det er dét der skal til, burde du nok overveje at købe en ny strømforsyning et sted, eller købe en ny pc, da det jo ikke er det nyeste nye længere:)
Avatar billede fassosa Nybegynder
12. marts 2010 - 21:48 #3
den er 4 år gammel.. problemet er at jeg har ikke en anden strømforsyning.. med strømforsyning det er den der sidder inde på selve computeren ikke?? sådan en stor firkant inde på pcen.....

men jeg ved ikke helt hvordan man sætter sådan en kæmpe kasse ind på computeren....
Avatar billede besle Nybegynder
12. marts 2010 - 21:54 #4
Hvis du ikke selv er sikker på hvad du skal gøre, ville jeg nok fraråde dig at gøre det. Du kan selvfølgelig følge nogle youtube tutorial´s, og prøve dig frem, men selvfølgelig skal du så have en strømforsyning at teste først. Strømforsyningen er korrekt nok den store boks, der som regel sidder bagerst i toppen i computeren (hvis stående) og som har en masse kabler ud af.

Nu ved jeg ikke om du vil synes det er en god idé, men vil foreslå at købe en ny pc, da det er en gammel sag du står med.
Avatar billede fassosa Nybegynder
12. marts 2010 - 21:56 #5
ja ok, hvad koster egentlig en strømforsyning
Avatar billede besle Nybegynder
12. marts 2010 - 22:06 #6
kan ikke se hvilken en der sidder i, men ville foreslå en 400 watts strømforsyning, da den nok skulle kune klare mere end rigeligt. den billigste ifølge Edbpriser.dk er denne

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=473414

Dog kender jeg ikke mærket, og kan ikke sige meget om kvaliteten af strømforsyningen
Avatar billede fassosa Nybegynder
12. marts 2010 - 22:18 #7
bare der ikke er sket noget med bundkortet eller andre dele.. men passer den overhovedet til den tror de hænger godt sammen at det godt kan køre sammen ?? altså uden problemer ??
Avatar billede fassosa Nybegynder
12. marts 2010 - 22:22 #8
kunne du give mig et youtube link med hvordan man skifter sit strømforsyning ud og erstatter det med et andet ??...
Avatar billede besle Nybegynder
13. marts 2010 - 15:34 #9
Avatar billede fassosa Nybegynder
06. september 2011 - 13:14 #10
Problemet er løst. Der er kommet en anden strømforsyning i :)