Avatar billede grumfidum Nybegynder
15. marts 2010 - 10:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Bedste trådløse løsning søges

Hej.

Jeg går og har meget blod på tanden i at anskaffe mig en anordning, der kan kan afspille min musiksamling på f.eks. den bærbare over mit anlæg.. trådløst...

Jeg har indtil nu haft min computer stående lige op af min anlæg tilsluttet et jack stik i lydodgangen, men synes det kunne være lidt lækkert med en trådløs løsning. Her er der så et utal af udgaver og jeg har ingen andre krav end at den kan overføre musik i god kvalietet og f.eks. over winamps lydudgang.

Kan se nogle der koster 3000+,- (Sonos) og andre til 349,- ( http://www.avxperten.dk/traadloes-overfoersel/traadloes-audiovideo/traadloes-audio-overfoersel-(phono)-sendermodtager.asp )

Har nogen erfaringer med dette emne.. Mange af dem man kan købe, så som logitechs, creatives m.m. leveres med en usb dongle. Jeg kan ikke se hvorfor man ikke bare kan benytte det eksisterende wifi kort i laptoppen og forbinde til "afpsiller" enheden herigennem, der så med jack, eller phono afspiller lyde over anlægget.

Mvh og tak

Michael
Avatar billede Lambda Nybegynder
15. marts 2010 - 20:57 #1
Løsningen afhænger af hvilket anlæg der er tale om og hvilke indgange det har.
Avatar billede grumfidum Nybegynder
15. marts 2010 - 21:03 #2
Hey Lambda. Anlægget er et gammelt Yamaha, der nok snart skiftes ud, men regner med bare at tilslutte det vha phono (red/white), alternativt coax, men phono er helt fint til formålet. Tror alligevel de mindste detaljer er skåret af ved mp3 komprimering af cd'erne, selvom jeg bruger 192 kbit/sek.
Avatar billede Lambda Nybegynder
16. marts 2010 - 03:18 #3
Forbind denne med din laptop
http://www.avxperten.dk/audiokabler/minijack-phonokabel/minijack-phonokabel.asp

Dernæst forbinder du udgangen af stikket i
http://www.avxperten.dk/traadloes-overfoersel/traadloes-audiovideo/traadloes-audio-overfoersel-%28phono%29-sendermodtager.asp?gclid=CKLM_uGVvKACFUgv3godnyGlUA

Forbind denne med anlæg og sender(Hvis du ikke allerede har et sæt phono-kabel)
http://www.avxperten.dk/audiokabler/phonokabel/phonokabel.asp

Lyden afhænger normalt af signalstyrken.

Alternativ: Køb en iPod, en dockstation med remote og ha' den stående siden af anlægget. Lyden bliver bedre, mens du garanteret får mere gavn ud af en iPod.

Hvis du elsker trådløst, findes der en såkaldt iTrip. Den kobles på iPoden og udsender derved et radiosignal, som kan fanges på dit anlæg, din transitter-radio når du er på ferie og i bilen.

Lambda
Avatar billede grumfidum Nybegynder
16. marts 2010 - 06:56 #4
Hej Lambda.

Tak for den grundige guide. :)

Jeg har faktisk selv kigget på præcis den du nævner dér. Alternativt kiggede jeg på denne:

http://www.avxperten.dk/traadloes-overfoersel/traadloes-audiovideo/traadloes-usb-lyd-overfoersel-%2890-meter%29.asp

Jeg er bare i tvivl hvad angår kvaliteten, når det er nede i den prisklasse. :)

Jeg er allerede den stolte ejer af en Ipod og bruger den flittigt, men savner på Ipod'en, at man kan søge på den som f.eks i winamp (ved godt man kan søge, men ikke lige så overskueligt og tager længere tid. Den kommer på til festerne af og til, det andet havde bare lige været lidt mere lækkert synes jeg og så kunne jeg straks høre nyt musik fra f.eks. tdc play uden først at skulle konvertere og lægge ned på ipod'en. :)

Men som sagt, mange tak for det. Jeg tror ikke jeg kommer nærmere et svar, da det nok er mest baseret på personlig mening om hvad angår god lyd m.m. men smid et svar så er pointsene dine :)
Avatar billede Lambda Nybegynder
16. marts 2010 - 15:35 #5
Med håb på en løsning,

Lambda