Avatar billede pablopablo Nybegynder
16. marts 2010 - 02:05 Der er 13 kommentarer

Køb af trådløs router

God aften

Som andre er jeg efterhånden desperat for at få mit trådløse internet til at fungerer hurtigt! Det skal ikke dække med end max. 5 meter - men mine 2 stk Netgear wrg614 - 54Mbit falder konstant ud...!"#¤%&/
Måske fordi de bare ikke virker længere eller pga. her er for mange andre trådløse net i nærheden??

Så derfor er jeg villig til at købe en dyrer kvalitets router, hvis det kan ændre på sagen og ja, dette inkl. naturligvis også nye netkort adaptere...

Jeg har googlet rigtig meget, men synes virkelig det er svært, at finde et entydigt svar, alle har deres resultat og farvorit...

Jeg har bla. kigget på nedenstående modeller:

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=WRT610N&sp=all&pid=465830

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=434937

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=315923

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=767354

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=641103

Jeg håber meget i har erfaringer med nogle af den eller kan guide mig på anden vis?!

På forhånd tak

Mvh. PabloPablo
Avatar billede showsource Seniormester
16. marts 2010 - 04:21 #1
Og du er sikker på at det ikke er din opsætning af to routere som fejler ?
Avatar billede madand Nybegynder
16. marts 2010 - 08:22 #2
Jeg siger go for router nr. 1.
Den har jeg stående hjemme i stuen, helt fantastisk og jeg kan altid være sikker på at hvis jeg ryger af nettet, så er det ALTID ISP'en der fejler, og ikke min router :)

Så thumbs up for den.
Avatar billede drenriza Nybegynder
16. marts 2010 - 08:24 #3
Hvordan er dine nuværende 2 routere sat op?
Avatar billede pablopablo Nybegynder
16. marts 2010 - 08:55 #4
Hej alle sammen. Jamen jeg har ikke konfigureret den så meget...kører dhcp, kryptere, a og b kanaler...jeg har brugt den ene af dem helt uden problemer tidligere i en anden lejlighed...men her virker ingen af dem, kun i korte perioder af gangen?? Det gælder både med og uden tråd?
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
16. marts 2010 - 08:58 #5
Har du sat DHCP på dem begge?
Avatar billede drenriza Nybegynder
16. marts 2010 - 11:18 #6
Hvis de begge kører dhcp service. Så skaber det ip conflict. Og det gør effektivt at dit netværk ikke fungere.
Avatar billede pablopablo Nybegynder
16. marts 2010 - 12:48 #7
NB. Jeg brugere IKKE 2 stk routere på en gang! Jeg har blot 2stk routere liggende. Den ene kan jeg ikke logge ind på og den anden er blot meget ustabil (og det er reelt den jeg omtaler i denne tråd)
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
16. marts 2010 - 13:36 #8
ahh.. så skal du prøve at nulstille den ene - hold reset knappen inde i lang tid indtil dioderne skifter farve i kort tid (alt efter hvilken router det er) og herefter login med standardkoden der står i manualen :)
Avatar billede pablopablo Nybegynder
16. marts 2010 - 14:30 #9
Mit problem er ikke den router som jeg ikke kan forbinde til - jeg skal nu engang kun bruge 1 router. Den jeg kan forbinde til kunne jeg bruge i ca. 30 min...hvor efter den døde igen...det er det som er min hovedpine...Siden den virkede i en kort periode må den jo være korekt sat op? og derfor tror jeg at det er noget helt galt med routeren og derfor har jeg i sinde at købe en ny....
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
16. marts 2010 - 14:36 #10
Okay på den måde - meng så ville jeg vælge den fra link nr. 1 :-)
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
16. marts 2010 - 14:36 #11
*men
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
31. marts 2010 - 13:44 #12
er der noget nyt her? :)
Avatar billede pablopablo Nybegynder
03. august 2010 - 16:41 #13
Jeg valgte router nr. 1...den virker meget bedre...dog har den flere gange smidt alle de trådløst indstillinger...men man kan heldigvis gemme alle indstillingerne i fil og indlæse dem på 1s igen...men det burde den bare ikke gøre...

Tid til at lukke...some body smid et svar...