Avatar billede para7 Nybegynder
16. marts 2010 - 23:04 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Mail når stort set ikke frem

Hvad skal der mon til for at sign up mails når når bare 90 % sikkert frem?

Jeg har før spurgt her om noget lignende. Ved godt atr der ikke er leveringsgaranti: http://www.eksperten.dk/spm/898539#reply_7525635

Stort set ingen får vores mails, som jeg ellers efter alle regler og tips har sammensat. Dog indeholder mailene ord som gold, team og dear user,. Dertil skal det siges, at de seneste forsøg jeg har lavet, der har jeg kun kunne få mails frem hvis jeg undlod at sætte et linket billede ind i teksten. Tekstens indhold var ikke afgørende.

Har hørt noget om at hvis man har eget ip eller mailserver, så skulle det hjælpe?
Avatar billede NT-Jensen Nybegynder
16. marts 2010 - 23:34 #1
Jeg tror det handler om at modtagerens mailserver tror du udsender spam. her er der en række ting du kan gøre for at finde en løsning.

1. Tjek de forskellige blacklist sites, f.eks. http://www.stopforumspam.com/ dette site er nok et af de største.
2. få fat i en statisk ip, da en dynamisk ip sommetider kan blive fanget som værende et cover for en spam bot.
3. Valget af mailserver kan også være afgørende, især hvis det er en gratis mailserver (ikke hotmail, gmail, yahoo) men f.eks. (xx.ee.com) eller hvad folk nu finder på.
Avatar billede leif Seniormester
17. marts 2010 - 07:50 #2
1: Sørg for at sætte korrekte og legitime headers (Min erfaring: brug af mail() er ikke en god løsning, men ved brug af fx. mailclass som fx. phpmailer eller swiftmailer er levering af mails bedre ved brug af SMTP connection og igen ikke sendmail)

2: Hvis du sidder på hosted server der hjemme har du så reelt Dynamisk IP eller Fast IP ?

3: Sidder du i Hostingcenter eller på Webhotel kan deres IP/IPRange være blacklistet eller have en dårlig reputation.

4: Sæt en afsender og return-path til nogen legitimt og som virker.
Avatar billede para7 Nybegynder
17. marts 2010 - 09:17 #3
Tak til jer begge :)

Vi har stadig bare en standard løsning hos Webhost4life med et .com domæne og dynamisk IP, og med alm. mailbox.
Det lyder som gode råd fra jer begge, som jeg vil prøve at implementere, det må da hjælpe.

Send lige svar for pointdeling. Jeg vil se på det senere på ugen.
Avatar billede leif Seniormester
17. marts 2010 - 09:37 #4
Hvis du ligger på en af deres servere tror jeg næppe at du ligger på en dynamisk IP. husk at når du bruger PHP til at sende mail med så er det Webserverens IP og ikke din egen på din internet forbindelse som der kigges på.
Avatar billede NT-Jensen Nybegynder
17. marts 2010 - 09:43 #5
svar
Avatar billede leif Seniormester
17. marts 2010 - 10:30 #6
Håber du fik lidt ud af det.
Avatar billede para7 Nybegynder
19. marts 2010 - 19:06 #7
Tak for ideer. Jeg vil se på det i weekenden. Til at starte med: Hvor får man mon en statisk ip fornuftigt billigt, så man kan sende mail mere sikkert?
Avatar billede para7 Nybegynder
25. marts 2010 - 07:00 #8
Det ser ud til at problemet er gået mere eller mindre i sig selv igen med tiden. Måske vi er frigjort fra nogen "mistænkeliggørelses-filtre" af en art ;)