Avatar billede nfssister Forsker
16. marts 2010 - 23:29 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Bios vil ikke opdatere

Hej Exp'er !

Jeg er stødt ind i et stort problem. Har en god ven der har leget liiiige lovlig meget med sit Zotac nforce 790i ultra sli bundkort. Han har forsøgt at opdatere sin Bios, og det er gået helt galt. Hver gang maskinen starter op, så søger den på floppydrevet efter bios opdateringen.
Jeg har så prøvet at hente AWDFlash.exe plus den nyeste bios .bin fil der er på Zotac's hjemmeside. Men AWDFlash siger den ikke kan finde nogen bios fil.

Hvad går der galt her ?

Har self. prøvet at resette bundkortet, både ved at pille batteri ud, og på pins. Er der nogle der har en kvik kommentar her, for er godt nok løbet tør for ideer !

NFS !
Avatar billede NT-Jensen Nybegynder
16. marts 2010 - 23:38 #1
Nu ved jeg ikke lige hvilket medie du har din .bin fil på, men jeg ville afprøve med USB istedet for floppy.

Kender ikke helt det chipset, men man kunne måske forestille sig at man i bios'en kunne finde en indstilling så den ikke prøver at finde nye opdateringer.

Har dog aldrig prøvet at opleve en så drastisk fejl så du ikke kunne redde den med en biosflush.
Avatar billede nfssister Forsker
16. marts 2010 - 23:46 #2
Problemet er at jeg slet ikke får lov at komme ind i bios. Jeg har prøvet både med usb floppy og kabel floppy.

Boardet virker fint (er jeg ret sikker på), for ligger jeg AWDFlash på en diskette og banker den ind i maskinen og boot'er, så loader den fint AWDFlash, og programmer starter også. Men den begynder så at bippe højlydt et par gange og så skriver den at den ikke kan finde nogle bios fil. Til trods for jeg har lagt denne fil på disken:
811N1P07.BIN

Så er sgu lidt på bar bund, og jeg plejer ikke at være helt dum til det her.
Avatar billede NT-Jensen Nybegynder
17. marts 2010 - 21:48 #3
I forhold til de bip lyde der kommer. Så kan du lige prøve at tjekke dem om imod dette sheet:
http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml
Derefter bedes du poste resultatet her. Kan være at det kan fortælle os noget mere om problemet.
Avatar billede nfssister Forsker
17. marts 2010 - 22:06 #4
Bip-lydene er IKKE fra bios. Det er AWDFlash softwaren der bipper for fejl, fordi den ikke kan finde den rigtige Rom/bin fil
Avatar billede NT-Jensen Nybegynder
17. marts 2010 - 22:23 #5
Du siger dit mobo virker fint. Har du afprøvet det i en vens computer eller lånt et mobo og afprøvet det i din pc...

Er ved at løbe tør for muligheden...
Avatar billede nfssister Forsker
18. marts 2010 - 17:38 #6
Bundkortet starter fint op, sagt på den måde at man kan se den tikker rigtigt ind. Men fordi min ven har prøvet at opdatere Bios (Ved ikke om det er via windows eller floppy drev) Så vil den have opdateret sin bios. Den nægter at gå forbi dette trin, højst sandsynlig fordi boot blokken er blevet overskrevet.

Det eneste jeg spørger om, er om man kan få den rom fil til dos et sted. Kan kun finde den ene bin fil som postede overstående, men den ser ud til kun at virke i windows.
Avatar billede NT-Jensen Nybegynder
18. marts 2010 - 23:22 #7
Tror ikke de laver dem mere... Men at man kun kan få dem til windows/programmet der følger med ens mobo...
Avatar billede nfssister Forsker
30. marts 2010 - 14:23 #8
har snakket med henrik fra Biosfix.dk - Han mener han kan klare det. Så ham prøver jeg lige.
Avatar billede nfssister Forsker
05. maj 2010 - 15:05 #9
Tak for hjælpen - Biosfix.dk løste problemet for mig :)

NT-Jensen smid svar hvis du er hut på point
Avatar billede nfssister Forsker
11. august 2010 - 18:26 #10
Lukker tråd