Avatar billede dennis_sorensen Praktikant
19. marts 2010 - 11:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Oprettelse af rapport

Når der oprettes en rapport i access, tager den som udgangspunkt alle poster med i rapporten. Jeg vil gerne lave en knap man kan klikke på som dernæst kører en rapport som kun omhandler den aktuelle post.

På den måde kan man lave brevfletning uden at indblande Word. Men hvilken makro skal bruges for at filtrere, så den kun anvender data fra den aktuelle post ?
Avatar billede terry Ekspert
19. marts 2010 - 11:36 #1
You need to alter the code so that it uses the current records ID

Something like this

docmd.OpenReport "ReportName",acViewPreview,,"ID = " & Me.ID
Avatar billede terry Ekspert
19. marts 2010 - 11:44 #2
Each record will (should have) a unique field (ID)
The above assumes the [ID] is a number datatype.

If [ID] is a Text datatype, then use:
"[ID] = '" & Me![ID] & "'"

Change [ID] to whatever the actual name of that unique field is.
Avatar billede dennis_sorensen Praktikant
19. marts 2010 - 13:07 #3
Tak for det.

Hvordan integrerer jeg dette med sendobject makroen?
Avatar billede terry Ekspert
19. marts 2010 - 15:27 #4
I NEVER use macr's so cant say.

Try addig a button to the form using the wizard. You will be able to choose a report to print. Then you will need to alter the code so that it only takes teh current record.
Avatar billede mugs Novice
20. marts 2010 - 17:55 #5
I den forespørgsel der ligger til grund for din rapport, kan du  indsætte et kriterie der refererer til et unikt felt i formularen der indentificerer posten:

[Forms]![DIN FORMULAR]![DIT FELT]

Derefter kan du eksekvere din makro. Heller ikke jeg bruger makro i mine applikationer, så du kan muligvis få lidt inspiration til at lave det i VBA i min artikel om emnet.
Avatar billede terry Ekspert
24. marts 2010 - 10:30 #6
status Dennis?
Avatar billede terry Ekspert
15. april 2010 - 15:56 #7
?