Avatar billede Jonas90 Nybegynder
21. marts 2010 - 15:42 Der er 24 kommentarer

Bedre PC

Hej, jeg vil gerne forbedre min gamle PC.
Jeg er ikke særlig god til det med grafik kort, ram og hvad det nu ellers hedder alt sammen. Derfor ville jeg høre om der var nogen der kunne give mig nogle gode forslag til en bedre og hurtigere PC.

Har ikke så mange oplysninger om min PC men nogle af dem kommer her:
768 MB RAM
Caleron(R)CPU 1.70 GHz
På mit bundkort står der AGP 8x.

Vil gerne forbedre den for 1000-1500kr.

Håber i kan hjælpe mig.

-Jonas90
Avatar billede IMF-5000 Nybegynder
21. marts 2010 - 15:59 #1
Er det windows? Og i såfald hvilken udgave?
Avatar billede Jonas90 Nybegynder
21. marts 2010 - 16:04 #2
Det er windows XP, men skal nok have vista på et tidspunkt... viste ikke lige at det havde noget med det at gøre.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. marts 2010 - 16:48 #3
Fortsætter vi her eller her:http://www.eksperten.dk/spm/905138
??
Avatar billede 220661 Ekspert
21. marts 2010 - 16:53 #4
Nå spørgsmålet er om det kan betale sig at ofre penge på den gamle pc. Hvis du alligevel har planer om at købe et nyt styresystem der jo også koster penge, vil det blive for dyrt et projekt. Og Vista er jo ikke det man køber i dag. Det er Windows 7 der performer meget bedre. Mener man kan købe en helt ny computer med det nye Windows 7 for under 3000 kr, som kun sammenlagt ville være 5-700 kr dyrere.
Avatar billede Jonas90 Nybegynder
21. marts 2010 - 17:03 #5
kan måske få vista fra en bekendt....
Avatar billede Jonas90 Nybegynder
21. marts 2010 - 17:07 #6
men er det ikke muligt at forbedre den for 1000-1500 kr ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. marts 2010 - 17:12 #7
Du har en gammel svend af en cpu, med deraf følgende gammel ramtype og bundkort.

Der er ikke noget at opgradere ved den.
Men måske er du heldig at kunne finde noget brugt hardware (CPU og ram) på qxl, dba el. lign sider som kan passe i den.

Nej du skal nok regne med min. 3000 for at opgradere til noget fornuftigt.

Glem ALT om Vista. Den vil blive megalangsom at det.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. marts 2010 - 17:13 #8
Selvfølgelig kan du forbedre den. Men hvad skal du bruge pc til?
Skal du spille, skal du have en hurtig cpu og en bunke ram. Et grafik kort der kan bruges til spil kan være svært at finde hvis du kun har agp port.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. marts 2010 - 17:14 #9
Helt enig med John Steigers.
Avatar billede Jonas90 Nybegynder
21. marts 2010 - 17:19 #10
Okay, så bliver jeg jo nok nødt til at købe en ny PC, det lyder i hvert fald som at det ville være noget nemmere :D
Avatar billede Jonas90 Nybegynder
21. marts 2010 - 17:25 #11
er der så en af jer, der måske kan anbefale en god ny stationær PC ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. marts 2010 - 17:31 #12
Hvad skal den bruges til?
Skal den bare være ok til det hele?
Avatar billede Jonas90 Nybegynder
21. marts 2010 - 17:34 #13
Den skal bruges til lidt af hvert, både spil og arbejde, men den må også gerne være billig :)
Avatar billede 220661 Ekspert
21. marts 2010 - 17:37 #14
Skal du bruge den til at spille nutidens spil, skal du ikke regne med at en computer til 3000 kr kan klare det. Så skal der nok et par tusser ovenpå prisen for at få fuld udbytte af spillene.
Avatar billede Jonas90 Nybegynder
21. marts 2010 - 17:43 #15
Havde set lidt på den her:
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/stationar/IMEIDA2923NCD/packard-bell-imedia-a2530nd

ved ikke hvor god den er, men den er da i hvert fald rimelig billig.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. marts 2010 - 17:51 #16
Ja det er den, men den har onboard grafik. Hvor godt dette indbyggede kort er ved jeg ikke. Og så har den jo også Vista som er et "tungt" styresystem at køre med.
Avatar billede Jonas90 Nybegynder
21. marts 2010 - 17:54 #17
hmmm.... jeg må lige gå og tænke over det, men tak for hjælpen.
Avatar billede IMF-5000 Nybegynder
21. marts 2010 - 18:07 #18
Hmm det er en computer, der kan trække diverse spil (med ikke så god performance), MEN det er da dumt at have et styresystem på 64-bit med 2gb ram... Men hvis du kun skal arbejde er den helt fin, men nå det kommer til at spille vil jeg nok ikke købe den, da den nok kun har 2gb ram, hvor du skal have købt 2gb ekstra for at få fuld udnytte af styresystemet. Kort sagt, nej. Og til sist, når det kommer til pc'er, så følger prisen med hvad man får.
Avatar billede Blackra1n Nybegynder
24. marts 2010 - 08:56 #19
altså det ser ud som om at din computer er en smule forældet, og hvis du kun er villig med 1000-1500 kr så kan det ikke blive til ret meget. Computerdele koster virkelig meget nu her. Styresystemet vista kan være VIRKELIG dyrt, så medmindre du vil piratdownloade det (frarådes) så skal du næsten op på 5-6000 og så kan du ligeså godt købe en ny computer :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. marts 2010 - 19:58 #20
Blackra1n, kan du sige ca. 1400 for Windows 7?
(Vista er noget P.I.S)
Avatar billede Blackra1n Nybegynder
25. marts 2010 - 21:55 #21
Windows 7 koster ca 2400 rent. Hvis du opgradere koster det 2200 så det er noget dyrt. Men jeg har et familiemedlem der arbejder hos microsoft, og har fået en lovlig kopi af windows 7. Hvis det er noget du er interreseret i kan vi jo lige snakke om det. du kan kontakte mig på min mail: Nicolairendtslev@gmail.com
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. marts 2010 - 22:02 #22
#21 har intet at gøre med spørgsmålet, så hvorfor lægger du det som svar????
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. marts 2010 - 22:06 #23
Avatar billede Blackra1n Nybegynder
25. marts 2010 - 22:08 #24
Undskyld, det er min fejl. Min kilde må vise være lidt outdated :/ Ville have lagt det som svar til det du skrev før, men det ser ud til at det kun skal være til selve topic'et selv